قیمت و خرید ردیاب خودرو + ۱۲ نکته ارزشمند جی پی اس ماشین

0 88

در زمان بررسی قیمت و خرید ردیاب خودرو شما نیازمند این موضوع هستید که دانش لازم و کافی را نسبت به این دستگاه و امکاناتش داشته باشید تا با دیدی بازتر و نگاهی حرفه‌ای تر نسبت به بررسی قیمت و خرید جی پی اس ماشین اقدام فرمایید.

اگر نگاه مختصری به اخبار بیندازید متوجه آمار سرقت خودرو می‌شوید. تفاوتی در برند و قیمت خودرو وجود ندارد، مطمئنا سرقت اتومبیل یک از بزرگ‌ترین شوک‌ها به مالک آن است و حادثه همیشه در کمین است.

مسئله دیگری که برای اکثر صاحبین خودرو بسیار حائز اهمیت است، استفاده بهینه از خودرو و مدیریت خودرو به روش صحیح است. در واقع خودرو وسیله‌ای ارزشمند و کاربردی برای هر فردی است و صاحبین خودرو همیشه سعی دارند که در مراقبت و نظارت آن کوشا باشند.

یک از راه‌های مطمئن که می‌تواند از خودرو شما در برابر سارقان محافظت و همچنین می‌تواند به شما در نگهداری و نظارت ماشین کمک کند ، انتخاب و خرید ردیاب خودرو است. برای بررسی قیمت و خرید ردیاب خودرو رعایت برخی نکات، ضروری است.

ما سعی کرده‌ایم در این مقاله به معرفی این محصول ( جی پی اس ماشین ) و نکات کلیدی در انتخاب ردیاب خودرو در زمان خرید بپردازیم پس با ما همراه باشید.

خرید ردیاب خودرو

آشنایی با ردیاب خودرو و نحوه عملکرد آن

پیشرفت‌ تکنولوژی سبب شده دغدغه کمتری در خصوص سرقت خودرو داشته باشیم. امروزه ردیاب‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند اطلاعات مرتبط با ماشین را در هر لحظه برای مالک ارسال کنند. شاید تصور کنید برای استفاده از این دستگاه قدرتمند باید مدل خودروی شما بالا باشد یا از ابزارهای خاص استفاده کنید.

در واقع تصور درست و کامل این است که بدون توجه به مدل ماشین، امکان نصب ردیاب بر روی تمام خودروها وجود دارد.

با استفاده از این مزیت می‌توانید به موقعیت جغرافیایی خودروی خود، در هر نقطه‌ای نظارت داشته باشید و در شرایطی حتی وسیله نقلیه را کنترل کنید (حال در ادامه شما را بیشتر با مفهوم کنترل کردن توسط ردیاب خودرو آشنا می‌کنیم).

ردیاب خودرو یک دستگاه الکتریکی بسیار کوچک است که برای استفاده از آن به یک سیم‌کارت متصل به اینترنت نیازمند هستیم. در واقع ردیاب خودرو از ماژول جی پی اس جهت ارتباط با ماهواره‌های مکان یابی استفاده می‌کند و اطلاعات به دست آمده را از طریق ماژول جی اس ام (با استفاده از سیم کارت) در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

امکان نصب این دستگاه در قسمت‌های مختلف خودرو وجود دارد. برای نصب برخی مدل‌های ردیاب به خودرو، نیازمند ارتباط با کارشناسان نصب هستیم زیرا دستگاه باید به سیم کشی خودرو متصل شود، اما برخی مدل‌ها کاملا بی سیم هستند و به همان نسبت که نصب آنها ساده‌تر است، امکانات محدودتری دارند. قبل از نصب ردیاب، سیم کارت فعال را روی آن نصب کنید. سپس آن را به سیستم برق خودرو متصل کنید. با انجام این مراحل جی پی اس ماشین فعال شده و امکان کنترل خودرو و ارسال اطلاعات به صورت لحظه‌ای فراهم می‌شود.

خرید ردیاب خودرو

نکته: در بازار ردیاب خودرو اسامی دیگری نیز برای ردیاب خودرو وجود دارد، همانند جی پی اس ماشین و … برای همین در مقاله بررسی قیمت ردیاب خودرو و خرید این دستگاه سعی کردیم که از اسامی دیگر این دستگاه نیز استفاده کنیم تا برای شما آشنا باشد.

تفاوت ردیاب و دزدگیر

اگر با ردیاب خودرو و دزدگیر آشنا باشید، با توجه به عملکرد اصلی این دو دستگاه می‌توانید تفاوت آنها را به درستی تشخیص دهید. دزدگیر ابزاری است که در لحظه به شما اطلاع می‌دهد که فردی ناشناس به خودروی شما دسترسی پیدا کرده.

بنابراین در لحظه سرقت و به‌ منظور جلوگیری از آن کارایی بیشتری دارد. اما ردیاب خودرو پس از سرقت خودرو و در پیدا کردن محل ماشین به شما کمک می‌کند. علی‌رغم ارتقای سیستم امنیتی در اتومبیل‌های مختلف، راه‌های مختلفی وجود دارد که سارقان برای غیرفعال کردن انواع دزدگیرها و سیستم‌های حفاظتی از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل تنها با استفاده از دزدگیر و امثال آن نمی‌توانید ایمنی اتومبیل خود را افزایش دهید.

ردیاب خودرو قطعه‌ای بسیار کوچک بوده که می‌توانید به صورت کاملا نامحسوس آن را در هر نقطه از اتومبیل خود نصب کنید. اتصال این دستگاه الکتریکی به اینترنت موجب شده که مالک بتواند در هر لحظه از موقعیت مکانی اتومبیل خود مطلع شود. مطمئنا هنگام خرید ردیاب خودرو با تنوع بالای محصول مواجه می‌شوید.

به صورت کلی دزدگیر نقش پیشگیری کننده دارد و پس از سرقت خودرو در پیدا کردن آن کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

توصیه می‌کنیم مقاله تفاوت ردیاب خودرو با دزدگیر را در پایگاه دانش ره نگار گستر بررسی کنید، در این مقاله به صورت کاملا شفاف تفاوت‌های عمده این دو دستگاه را بررسی کرده‌ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

ضرورت خرید ردیاب خودرو

امکان کنترل خودرو از راه دور فراهم است

استفاده از جی پی اس ماشین تنها برای تامین امنیت خودرو نیست بلکه می‌توانید از آن برای کنترل سایر افراد نیز استفاده کنید. ممکن است تصور کنید که این موضوع اهمیت زیادی ندارد، اما صحیح نیست. امروزه برخی از بنگاه‌ها در حوزه اجاره انواع خودرو فعالیت می‌کنند. این بنگاه‌ها در ازای دریافت مبلغ ودیعه و کارت شناسایی ماشین‌های خود را بدون راننده در اختیار افراد قرار می‌دهند.

تصور کنید فردی سودجو با استفاده از کارت شناسایی تقلبی یا کارت افراد دیگر اقدام به اجاره ماشین کند. به نظر شما سرقت خودرو برای این فرد ساده نیست؟ اما خرید ردیاب خودرو و نصب آن بر روی انواع خودروها به مدیران این بنگاه‌ها اجازه می‌دهد که در هر لحظه از موقعیت مکانی اتومبیل خود مطلع شوند. در نتیجه اگر فرد اجاره کننده بخواهد از محدوده تعیین شده خارج شود آنها می توانند با فشار دادن یک دکمه ماشین را خاموش و غیرفعال کرده و از سرقت خودرو جلوگیری کنند.

به اطلاعات کاربردی دسترسی آسان دارید

مالکان و رانندگان خودروهای مختلف دارای سطح سواد و معلومات مختلفی هستند. اگر طراحی نرم‌افزاری ردیاب پیچیده باشد استفاده از آن را برای افراد مختلف دشوار می‌کند. در چینین مواردی برای استفاده از نرم افزار افراد ناچار می‌شوند اطلاعات کاربری خود را در اختیار سایر افراد قرار دهند. این امر می‌تواند امنیت خودرو را کاهش داده و بستر لازم برای سرقت اتومبیل را فراهم کند.

به همین دلیل در ساخت و طراحی این دستگاه الکتریکی بر روی ورود آسان کاربر تمرکز شده است. کاربران به راحتی تنها با وارد کردن رمز و نام کاربری به نرم افزار دسترسی داشته و می‌توانند اطلاعاتی مربوط به موقعیت‌های مکانی، مسافت طی شده، مسیرها، سرعت و بسیاری موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

همچنین اگر جوانی در خانه داشته باشید که به تازگی گواهینامه گرفته باشد یا اینکه خودروتان را به نزدیکان خود بسپارید و بخواهید نظارت دقیقی بر خودرو خود داشته باشید تا ایمن و سالم بماند خرید ردیاب خودرو بهترین انتخاب است.

در این دستگاه اعلام خطر خودکار وجود دارد

برخی ردیاب‌های موجود در بازار وجود دارد که تنها مزیت آنها نمایش موقعیت مکانی خودرو است، اما برای افزایش ایمنی خودرو اتکا به این مورد کافی نیست.

برخی از ردیاب‌های حرفه‌ای از هشدار برخورد ضربه به اتومبیل نیز برخوردار هستند.

این دستگاه می‌تواند به موقع به شما هشدار بدهد و احتمال سرقت خودرو را به حداقل برساند.

حتما برای شما پیش آمده که برای خرید بیرون رفته و ماشین خود را در جای نامناسب پارک کرده باشید. اولین صحنه‌ای که بعد از خرید با آن مواجه می‌شوید این است که خودروی شما سر جایش نیست و با جرثقیل به پارکینگ حمل شده است. برخی ردیاب‌ها دارای هشدار حمل با جرثقیل هستند. با فعال کردن این هشدار به موقع از حمل ماشین خود مطلع شده و می‌توانید خسارت‌های بعدی را کاهش دهید.

از اعلام‌های اخطار دیگر که جی پی اس ماشین پشتیبانی می‌کند عبارتند از:

  • هشدار میزان ولتاژ خودرو
  • هشدار قطع شدن ارتباط ردیاب خودرو با سرور
  • کارکرد بیش از حد خودرو – کار درجا با موتور روشن
  • جابجایی خودرو
  • سرعت غیر مجاز
  • باز شدن درب خودرو
  • و ….

مزایای استفاده از ردیاب خودرو

• امکان بررسی موقعیت خودرو در چند روز گذشته با خرید ردیاب خودرو فراهم است.

• اگر جی پی اس مناسب را بر روی خودروی خود نصب کنید قادر خواهید بود به کمک تلفن هوشمند در هر نقطه ماشین خود را خاموش و برق آن را غیرفعال کنید.

• امکان استفاده از این دستگاه‌ها در خودروهای بدون سرنشین نیز فراهم است. مدیریت سوخت و مسیریابی این ماشین‌ها با استفاده از ردیاب ساده‌تر خواهد بود.

• یکی از مواردی که در تصادفات جاده‌ای با آن مواجه می‌شوید سقوط خودرو داخل دره است. همچنین اگر خودرو در جاده‌ای خلوت و شب هنگام اتفاقی گیر بیافتد. امکان پیدا کردن خودرو و نجات سرنشینان در چنین مواردی تقریبا غیرممکن است.

خرید ردیاب خودرو و نصب آن روی خودرو می‌تواند در حل این مشکل بسیار موثر باشد. در مواردی که سرنشینان زنده باشند امکان نجات دادن آنها نیز افزایش خواهد یافت.مهمترین نکات برای خرید ردیاب خودرو

بررسی قیمت ردیاب خودرو در زمان خرید

با توجه به اهمیت استفاده از ردیاب برای ارتقای ایمنی ماشین‌ها، برندها و شرکت‌های معتبر مختلفی در حوزه تولید این محصول کاربردی فعال هستند. اگر برای خرید و بررسی قیمت ردیاب خودرو به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده باشید با تنوع محصولات مواجه شده‌اید.

با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است قبل از خرید بودجه مناسب را تعیین کنید. فراموش نکنید که بودجه‌بندی باید کاملا واقع بینانه و با توجه به قیمت‌های روز بازار انجام شود.

در مرحله قبل از بررسی قیمت ردیاب خودرو باید نیاز‌های خود را در نظر داشته باشید و دستگاهی را انتخاب کنید که در برطرف کردن این نیازها به شما کمک کند، در غیر اینصورت امکان دارد دستگاهی را تهیه کنید که با نیازهای شما هم راستا نیست.

به طور مثال فردی که به دنبال نظارت و مدیریت دقیق عملکرد خودرو است، خرید ردیاب خودرویی که نیاز به نصب دارد به مراتب مهم تر است تا خرید ردیاب آهنربایی.

بررسی قیمت ردیاب خودرو

مدل ردیاب

ردیاب‌های خودرویی دارای تنوع مدل زیادی بوده که هر یک از آنها دارای ویژگی‌ها و امتیازات مختلفی هستند. در این مرحله همانطور که در بالا اشاره شد باید انتخاب جی پی اس ماشین را بر اساس بودجه و نیاز خود انجام دهید.

نوع آپشن‌ها

تولیدکنندگان برای اینکه امکان دسترسی کاربران با هر سطح مالی به ردیاب را فراهم کنند، اقدام به تولید محصولات مختلف نموده‌اند. عمده‌ترین تفاوت این محصولات در آپشن‌های آنها است.

بنابراین بهتر است در مرحله خرید از فروشنده بخواهید که به شما اطلاعات دقیقی بدهد که شامل تمام امکاناتی باشد که این دستگاه برای شما فراهم کرده است. برای آشنایی با امکانات ویژه ردیاب خودرو کانکاکس GT08 می‌توانید به صفحه آن رجوع کنید، شما را با امکانات یک ردیاب خودروی هوشمند، سبک و حرفه‌ای آشنا می‌کند.

نحوه استفاده از اپلیکیشن ردیاب

هنگام خرید ردیاب خودرو به این مورد توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه باید ساده باشد و برای دسترسی بهتر، امکان نصب آن بر روی انواع گوشی های هوشمند وجود داشته باشد.

مطمئنا شما در هر نقطه به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسترسی ندارید اما تلفن هوشمند دستگاهی است که همیشه و همه‌جا همراه شما است. قابلیت نصب اپلیکیشن ردیاب روی گوشی به شما اجازه می‌دهد که به داده‌ها و اطلاعات مربوط به حرکت خودرو دسترسی لحظه‌ای داشته باشید و مدیریت آنها برای شما ساده‌تر باشد. فراموش نکنید که هنگام خرید این محصول حتما به سازگاری آن با سیستم عامل گوشی خود دقت کنید.

خدمات پس از فروش

استفاده از دستگاه‌های مختلف موجب شده که به مروز زمان مشکلاتی فنی در آنها ایجاد شود که روی عملکرد آنها تاثیر منفی داشته باشد. برای اینکه بتوانید این مشکلات را به راحتی حل کنید، خدمات پس از فروش اهمیت بالایی دارد.

باید بدانید که همه شرکت‌هایی که ضمانت‌نامه یا خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند از کیفیت محصول خود مطمئن هستند. به همین دلیل اغلب متخصصین این گواهی را دلیل اصلی تضمین کیفیت و اصالت محصول می‌دانند، پس در هنگام خرید ردیاب خودرو به خدمات پس از فروش آن دقت ویژه داشته باشید.

سازگاری با سیستم برق خودرو

اگر برای نصب و استفاده از ردیاب ناچار شوید سیستم برق‌کشی خودروی خود را دستکاری کنید، احتمال ایجاد مشکلاتی مانند اتصال و سوختن سیم‌ها یا آتش‌سوزی افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی باید ردیاب با سیستم برق خودروی شما کاملا سازگار باشد و همچنین برای نصب ردیاب خودرو توصیه ما این است با کمک یک متخصص نصب اقدام فرمایید.

حافظه دستگاه

در برخی موارد ممکن است خارج از شبکه اینترنت قرار گرفته و دسترسی لحظه‌ای شما به داده‌ها قطع شود. در چنین موارد اطلاعات به صورت آفلاین بر روی حافظه ردیاب ذخیره می‌شوند. اگر دستگاه شما از حافظه کمی برخوردار باشد برای ثبت و ذخیره اطلاعات با مشکل مواجه خواهید شد.

جمع بندی مقاله بررسی قیمت ردیاب خودرو و خرید آن

برای یک سارق حرفه‌ای فرقی ندارد که مدل خودروی شما چیست یا حتی این خودرو را قسطی خرید یا اجاره کرده‌اید. هدف اصلی او این است که بتواند طعمه خود را از میان افراد بی‌دقت و خودروهای فاقد امنیت کافی انتخاب کند.

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با تکیه بر آنها ایمنی خودروی خود را افزایش داده و از آن در برابر سرقت‌های احتمالی محافظت کنید. مطمئن‌ترین راه استفاده از یک ردیاب حرفه‌ای است. برای خرید ردیاب خودرو باید با توجه به نیتز خود محصول مناسب را انتخاب کرده و بر روی خودروی خود نصب کنید.

رعایت برخی موارد انتخاب را ساده‌تر می‌کند. سازگاری با سیستم برقی‌کشی خودرو، مدل خودرو، قابلیت نصب برنامه روی تلفن هوشمند، میزان حافظه و امکان انتقال داده در حالت آنلاین و آفلاین مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم مقاله ردیاب خودرو چیست را نیز در وبلاگ ره نگار گستر مطالعه فرمایید.

 

سوالات متداول

 

آیا قبل از خرید ردیاب خودرو خواندن این مقاله واجب است؟

در واقع اگر می‌خواهید خریدی دقیق و حساب شده داشته باشید توصیه ما این است که این مقاله را حتما مطالعه کرده باشید، زیرا امکانات و تنوع بالایی در بازار ردیابی خودرو وجود دارد.

مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید ردیاب خودرو باید در نظر داشته باشیم چیست؟

سعی کنید ردیابی را تهیه کنید که نیازهای شما را برطرف کند و دستگاه را از شرکتی معتبر با خدمات پس از فروش و گارانتی تهیه فرمایید.

ردیاب خودرو در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

عموم مردم بر این تصور هستند که ردیاب تنها در زمینه امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در واقع این طور نیست و این دستگاه در زمینه‌های مدیریتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا صاحبین خودرو بتوانند بهتر از خودرو خود نگهداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.