بررسی هشدار و آلارم لرزش در ردیاب خودرو کانکاکس GT08

0 226

یکی از تنظیمات مهم در ردیاب خودرو کانکاکس GT08، تنظیمات Vibration alarm یا هشدار لرزش دستگاه است. این هشدار درواقع در زمانی که خودرو شما در منطقه‌ای پارک شده باشد و فردی اقدام به لرزاندن آن کند برای شما ارسال می‌شود و شما را از این موضوع مطلع می‌کند.

پس همانطور که مشاهده فرمودید جزء دستورات مهم برای دستگاه به شمار می‌رود اما چطور این تنظیمات انجام می‌شود و هشدار از چه طریق برای شما ارسال می‌شود؟

در ادامه مقاله به پاسخ این سوالات مهم می‌پردازیم.

چطور هشدار و آلارم لرزش خودرو را بر روی ردیاب کانکاکس CONCOX GT08 تنظیم کنیم؟

۱. در ابتدا باید بدانید که این دستگاه حالتی را تحت عنوان Arming دارد که برای ارسال هشدار Vibration alarm ابتدا باید به این حالت برود که در دستگاه‌های دیگر شبیه به حالت SLEEP یا ((خواب دستگاه)) عمل می‌کند.

برای این که دستگاه به حالت Arming برود در ابتدا باید ACC OFF باشد یعنی سیم سوئیچ Ignition یا موتور ماشین خاموش باشد، به صورت پیش فرض اگر دستگاه بی حرکت بماند پس از ۱۰ دقیقه به حالت Arming می‌رود.

۲. پس از این که دستگاه به حالت Arming رفت اگر شخصی دستگاه را حرکت بدهد یا تکان دهد دستگاه بلافاصله هشدار لرزش را ارسال می‌کند همانند تصویر زیر.

نکته: دقت داشته باشید این هشدار فقط برای شماره‌ای ارسال می‌شود که بعنوان SOS بر روی ردیاب خودرو تعریف شده باشد.

vibration alarm concox gt08

۳- این هشدار می‌تواند به سه صورت برای شما ارسال شود و مخاطب را از این لرزش خودرو مطلع کند، این سه روش به شرح زیر هستند:

روش اول: اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک.

روش دوم: اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک و GPRS بر روی نرم افزار

روش سوم: اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک، GPRS بر روی نرم افزار و تماس با شماره‌های اضطراری ثبت شده

۴- برای تنظیم هشدار لرزش باید دستور زیر را برای دستگاه ارسال کنید، در نظر داشته باشید این قابلیت به صورت پیشفرض بر روی دستگاه فعال است و شما تنها با تعریف شماره همراه خودتان به عنوان SOS می‌توانید این هشدار را داشته باشید.

Senalm,on,1#

برای مطلع شدن از وضعیت آن می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید.

Senalm#

۵- نکته قابل توجه اینجاست که شما می‌توانید حساسیت دستگاه را در مقابل این هشدار نیز تغییر دهید این حساسیت با استفاده از دو دستور زیر انجام می‌شود.

Sensorset,10,1,5,1#

به این معنی است که اگر دستگاه لرزشی به طول ۱۰ ثانیه را تشخیص دهد به مدت ۵ دقیقه از خواب بیدار می شود و همچنین g-sensor یا سنسور لرزشی هر ۱ ثانیه لرزش را تشخیص می دهد.

توصیه ما این است که تنظیمات پیش فرض دستگاه را تغییر ندهید یا اینکه در زمان تغییر، با کارشناس این حوزه این موضوع را در میان بگذارید و از تجربیات او استفاده کنید.

همچنین دستور زیر

Sensor,10,30,1#

به این معناست که :

SENSOR,A,B,C#

A می تواند از ۱۰ثانیه تا ۳۰۰ ثانیه مقدار دهی شود، این مقدار مربوط به تشخیص اولین لرزش است؛ مقدار پیش فرض ۱۰ ثانیه است.

B می تواند از ۱۰ثانیه تا ۳۰۰ ثانیه مقدار دهی شود، تاخیر ارسال هشدار برای کاربر به این تنظیم بستگی دارد، مقدار پیش فرض ۱۰ ثانیه است.

C می تواند از ۱ دقیقه تا ۳۰۰۰ دقیقه مقدار دهی شود، این متغیر فاصله زنگ لرزش را تنظیم می کند به این معنا که اولین بار که هشدار را ارسال کرد دومین ارسال هشدار لرزش را پس از میزان زمان تنظیم شده برای C ارسال می‌کند، مقدار پیش فرض ۵ دقیقه است.

sensorset sensor

برای بررسی مقادیر تنظیم شده در فرمان های Sensor و Sensorset کافیست به ترتیب دستورات زیر را ارسال کنید.

Sensor#

Sensorset#

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.