جدیدترین ردیاب خودرو چه امکاناتی باید داشته باشد

بررسی ویژگی‌ها و امکانات جدیدترین ردیاب خودرو موجود در بازار

0 51

جدیدترین ردیاب خودرو در این مقاله، موضوع بحث ما است. امروزه با توجه به افزایش تعداد خودروها و این نکته که معمولا در حیاط یا پارکینگ منزل بسیاری از خانواده‌ها بیش از یک خودرو پارک می‌شود، مسئله امنیت و حفاظت به یک چالش بزرگ و اساسی تبدیل شده است. همینطور که سارقان روز به روز پیشرفت می‌کنند و حرفه‌ای‌تر می‌شوند، سیستم‌های ردیابی خودرو هم به‌روزرسانی می‌شوند و با قابلیت‌های جدید و حصارهای امنیتی بالاتر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

این سیستم‌ها طراحی می‌شوند تا با نظارت لحظه‌ای بر وضعیت خودرو و رفتار راننده، کارایی عملیاتی را بهبود ببخشند و مخصوصا در مشاغل مربوط به حمل و نقل، منجر به افزایش بهره‌وری و رشد کسب و کار شوند. برخی از این ردیاب‌ها به قدری پیشرفته هستند که جزئی‌ترین داده‌های مربوط به رفتار راننده، مثل مدت زمان توقف و سرعت غیرمجاز او را زیر در نظر می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی که در جدیدترین ردیاب خودرو تعبیه می‌شود، صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب در مورد ردیاب‌های خودرو همراه ما باشید.

شناسایی راننده در سیستم‌های حمل و نقل

یک سیستم ردیابی خودرو باید بتواند رانندگان وسایل نقلیه را شناسایی کرده و تاریخچه رانندگان هر یک از خودروها را ارائه کند. به کمک این ویژگی می‌توانید رانندگانی که رانندگی خطرناک دارند، شناسایی کنید و به این ترتیب تا آنجا که می‌توانید از بروز حوادث جلوگیری کرده و از خودتان و شرکت محافظت کنید.

همچنین می‌توانید از نرم افزار نظارت بر وسیله نقلیه استفاده کنید که سرعت، ترمز شدید، شتاب سریع یا سایر رفتارهای رانندگی که نشان‌دهنده رانندگی تهاجمی است را با جزئیات کامل گزارش می‌دهد. این نرم افزارها مناسب برای استفاده سیستم‌های مدیریت ناوگان است.

 

گزارش و تجزیه و تحلیل داده‌ها با جدیدترین ردیاب خودرو

ارائه گزارشات و داده‌های تحلیلی برای شرکت‌های حمل و نقل یا دیگر شرکت‌هایی که خودروهایی در اختیار رانندگان قرار می‌دهند، حائز اهمیت است. یک سیستم ردیابی خودرو GPS مناسب، نه تنها باید به طور خودکار اطلاعات موقعیت و مسیر خودرو را ثبت و ذخیره کند، بلکه باید سایر جنبه‌های خودرو را کاملا به صورت خودکار، کنترل کند.

جدیدترین ردیاب خودرو باید بتواند اطلاعات کافی در مورد سوخت، سرعت، استفاده، تعمیر و نگهداری و سرویس، تاریخچه، بیکاری و موارد دیگر در اختیار صاحب ماشین قرار دهد.

هشدار حمل خودرو با جرثقیل توسط جدیدترین ردیاب خودرو

یکی از بهترین ویژگی‌های ردیاب‌های جدید وجود شتاب‌سنج است که مخصوصا با هدف جلوگیری از سرقت خودرو طراحی می‌شوند. این قابلیت می‌تواند نیروی گرانش را در سه محور طولی، عرضی و ارتفاع تشخیص دهد. این یعنی هر موقع جرثقیل خودرو را در محور عمودی حرکت دهد، ردیاب به صاحب خودرو اطلاع می‌دهد که خودروی خاموش حرکت کرده است.همانند سنسور حرکت در ردیاب خودرو کانکاکس GT08 که بسیار در این موارد به صاحبین خودرو کمک می‌کند.

بنا بر قوانین راهنمایی رانندگی اگر در حال انتقال خودرو به پارکینگ از راه برسید و مدارک خودرو را به پلس راهنمایی رانندگی ارائه دهید، خودروی شما به پارکینگ منتقل نمی‌شود و با پرداخت جریمه می‌توانید خودرو را تحویل بگیرید. بنابراین این ویژگی جدیدترین ردیاب خودرو برای اطلاع سریع از اقدام به حمل خودرو بسیار مفید است.

هشدار گذر از سرعت تعیین شده توسط جدیدترین ردیاب خودرو

یکی از ویژگی‌های خوبی که در جدیدترین ردیاب خودرو گنجانده شده، کنترل سرعت است. هر زمان سرعت خودرو از مقدار مجاز تعیین شده فراتر برود، پیغامی برای مدیران ناوگان ارسال می‌شود و سرعت زیاد راننده را اطلاع می‌دهد. به این ترتیب به کمک این ردیاب‌ها می‌توانید از امنیت خودرو و راننده شرکت اطمینان حاصل کنید و در کنار آن با کنترل رفتارهای پر خطر راننده‌های شرکت، شکایت‌های عمومی و جریمه‌ها را به حداقل برسانید.

مدیر ناوگان می‌تواند عددی را به عنوان حداکثر سرعت مجاز در سیستم تعریف کند و به این ترتیب احتمال تخلف راننده و وقوع تصادفات را تا حد امکان کاهش دهد. علم به حد و مرز تعیین شده باعث می‌شود راننده نخواهد از سرعت مجاز فراتر برود تا از جانب مدیران ناوگان اخطاری دریافت نکند. در ضمن این امکان برای شما وجود دارد که هشدارهایی تنظیم کنید تا در صورت تجاوز سرعت از حد مجاز، به راننده اخطار دهد تا سرعت را مجددا تنظیم کند.

سرعت در جدیدترین ردیاب خودرو

اخطار بی‌حرکت روشن بودن خودرو در جدیدترین ردیاب خودرو

از آنجا که خودروی روشن سوخت مصرف می‌کند و سوخت یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی است، یکی از بهترین قابلیت‌هایی که در جدیدترین ردیاب خودرو می‌بینیم، اخطار بیکار بودن ماشین و بیهوده روشن بودن آن است. در این حالت مدیران ناوگان و راننده از روشن بودن بی‌دلیل خودرو بیشتر از مدت زمان تعیین شده با خبر می‌شوند و می‌توانند آن را خاموش کنند یا حرکت کنند.

با کاهش میزان سوخت مصرفی نه تنها تا حد زیادی در هزینه‌های حمل و نقل صرفه جویی می‌شود، بلکه می‌توان درصد تولید آلاینده را به حداقل رساند. این یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های ردیاب‌ جدید برای افراد دوست‌دار محیط زیست است.

به کمک این قابلیت ردیاب‌های جدید راننده به محض دریافت پیام می‌تواند به محل پارک خودرو برود و آن را خاموش کند. حتی اگر راننده دسترسی به خودرو نداشته و فاصله بین آنها زیاد باشد، باز هم ردیاب خودرو به کمک شرکت آمده و این امکان را در اختیار مدیر می‌گذارد تا با استفاده از تجهیزات جانبی اقدام به خاموش کردن خودرو از راه دور کند.

اعلام روشن شدن خودرو و حرکت آن در ساعات خاص

در ردیاب‌های جدید قابلیتی تنظیم شده که می‌توان یک محدوده زمانی به عنوان ساعت غیرمجاز تعریف کرد تا روشن شدن خودرو و حرکت آن را در طول این ساعات به راننده یا مدیر شرکت اطلاع دهد. به جرئت این ویژگی یکی از بهترین ویژگی‌های ردیاب‌های جدید است که به کمک آن به سرعت می‌توان از دزدی با استفاده غیرمجاز از خودرو مطلع شد احتمال وقوع حوادث این چنینی را به حداقل رساند.

مثلا ممکن است به عنوان مدیر شرکت خودرو را در اختیار راننده بگذارید تا به خانه ببرد، اما تنها در صورتی که در محدوده زمانی خاص (ساعت کاری) از آن استفاده کند. به این ترتیب چنانچه راننده بخواهد از خودروی شرکت برای کارهای متفرقه در ساعات غیر مجاز استفاده کند، مدیر شرکت مطلع خواهد شد.

این ویژگی جدیدترین ردیاب خودرو حتی برای خودروهای شخصی هم کارایی خوبی دارد. مثلا می‌توانید ساعات خواب شبانه را به عنوان بازه زمانی غیر مجاز حرکت خودرو تعریف کنید تا در صورت دزدی یا حرکت خودرو به هر دلیل دیگر، به شما اطلاع داده شود.

اعلام مدت زمان توقف طولانی‌تر از حد مجاز

مدیران ناوگان می‌توانند با تعبیه جدیدترین ردیاب خودرو روی ماشین‌های شرکت از مدت زمان توقف رانندگان در طول مسیر مطلع شوند. به این صورت که یک حد آستانه برای توقف در نظر می‌گیرند و هر زمان راننده بیشتر از آن در محلی متوقف شود، با یک اعلان آگاه می‌شوند.

شرکت‌هایی که در زمینه تحویل مرسولات فعالیت می‌کنند و زمان تحویل در قراردادهای آنها از قبل تعیین شده است، با این ویژگی می‌توانند راندمان کاری خود را بهبود ببخشند. به محض آنکه خودرو طولانی‌تر از مدت زمان تعیین شده متوقف شود، ردیاب یک پیام به شماره ثبت شده در سیستم ارسال کرده و توقف طولانی‌تر از حد مجاز را اعلام می‌کند.

یکی دیگر از کاربردهای این ویژگی اطلاع رسانی در مواقع بروز مشکلات است. مدیران با مشاهده این پیغام فورا متوجه می‌شوند مشکلی پیش آمده و تلاش می‌کنند با راننده ارتباط برقرار کنند.

جدیدترین ردیاب خودرو

اعلام تمام شدن شارژ باتری ردیاب در جدیدترین ردیاب خودرو

در صورت استفاده از ردیاب‌های باتری‌دار که سیم اتصال به باتری خودرو ندارند، باید همیشه مراقب شارژ باتری ردیاب باشید تا همیشه از تمام ویژگی‌های ردیاب بهرمند شوند. مواقعی که فراموش کنید میزان شارژ باتری چک کنید و شارژ باتری به پایان برسد، پیامکی برای شماره‌ای که در سیستم ثبت شده ارسال می‌شود و زمان شارژ ردیاب را اعلام می‌کند.

البته در باتری‌های سیمی هم مواقعی که باتری ماشین به هر دلیلی قطع شود، ردیاب از باتری داخلی خود استفاده می‌کند و باید مرتب شارژ شود. با این تفاوت که هر زمان باتری خودرو قطع شود، پیغام هشداری برای صاحب خودرو یا مدیر ناوگان ارسال می‌شود و او را از وضعیت ردیاب مطلع می‌کند.

همچنین اگر باتری ردیاب خودرو رو به اتمام باشد این مورد را به شما گزارش می‌دهد.

اعلام باز شدن درب‌ خودرو توسط جدیدترین ردیاب خودرو

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که در جدیدترین ردیاب خودرو می‌بینیم، قابلیت اعلام باز شدن درب‌های ماشین است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که با هدف به حداقل رساندن میزان سرقت طراحی و تعبیه شده و با وجود آن سارقین راهی برای دزدی خودرو ندارند؛ چرا که به محض باز شدن درب خودرو پیغام هشداری برای صاحب ماشین یا مدیر شرکت ارسال می‌شود و او را مطلع می‌کند.

حتی در خانواده‌هایی که چند نفر از یک خودرو استفاده می‌کنند، با دریافت هشدار باز شدن درب از ساعات رفت و آمد هم باخبر می‌شوند. همچنین با وجود این ردیاب می‌توان با تلفن همراه از همان فاصله دور و بدون نیاز به ریموت درب خودرو را بست و موتور ماشین را خاموش کرد.

مطلب پیشنهادی : ردیاب خودرو چیست؟

اعلام هرگونه ضربه و تکان به خودرو یا ردیاب

به عنوان مالک یک سیستم حمل و نقل یا مدیر شرکتی که خودروهای خود را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که حتما دوست دارید در اسرع وقت از آن مطلع شوید، تصادف یا هرگونه ضربه به خودرو و آسیب دیدن دارایی شرکت است. جدیدترین ردیاب خودرو با یک قابلیت بسیار کاربردی این ویژگی را به ما ارائه می‌دهند.

به محض آنکه کوچکترین ضربه‌ای به خودرو وارد شود، مالک خودرو با دریافت یک پیام هشدار مطلع خواهد شد. یعنی اگر یکی از خودروهای شرکت را در اختیار چند تن از کارکنان قرار داده‌ باشید، به راحتی می‌توانید متوجه شوید کدام یک از کارکنان به ماشین ضربه وارد کرده است.

همچنین اگر سارقین تلاش کنند ردیاب را از محل خود جدا کنند، به محض آنکه کوچکترین ضربه و تکانی به ردیاب وارد شود، پیامکی به شماره موجود در سیستم ارسال شده و جدا شدن ردیاب و ضربه به آن را اطلاع می‌دهد.

اعلام تغییرات دما و رطوبت توسط جدیدترین ردیاب خودرو

شاید تصور کنید که تنها کاربرد ردیاب خود جلوگیری از سرقت خودرو یا کنترل رفتار راننده است؛ در حالی که قابلیت‌های جدیدترین ردیاب خودرو به همینجا ختم نمی‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های این ردیاب‌ها هشدار تغییرات دما و رطوبت است که به طور ویژه در خودروهای حمل مواد غذایی لبنیات و گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد با استفاده از این ردیاب‌ها کوچکترین تغییرات دما با سنسور هشدار داده می‌شود.

به این ترتیب که مالک خودرو یا مدیر سیستم اعدادی به عنوان حداقل و حداکثر دما مشخص می‌کند؛ در طول مسیر هر زمان سطح دما و رطوبت از این مقدار بیشتر شود، پیام هشداری اعلام می‌شود تا از بروز حوادث غیر مترقبه و فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند. به کمک سنسورهای ردیاب خودرو می‌توانید از سلامت مواد غذایی که تحویل مشتریان می‌دهید، مطمئن شوید.

هشدار مصرف سوخت خودرو توسط جدیدترین ردیاب خودرو

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که یک ردیاب خودرو می‌تواند داشته باشد، امکان پیگیری مصرف سوخت و هشدار مربوط به مصرف بیش از اندازه است. در سیستم‌های حمل و نقل مدیریت مصرف سوخت اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که مستقیما بر هزینه‌های شرکت تاثیر می‌گذارد؛ به همین خاطر برآورد میزان سوخت مصرفی یکی دیگر از مواردی است که خوشبختانه در طراحی جدیدترین ردیاب خودرو در نظر گرفته شده است.

زمانی که ردیاب روی خودرو نصب می‌شود، به محض آنکه سوخت مصرفی از حد تعیین شده فراتر برود، پیغام هشداری برای راننده یا مدیر شرکت ارسال خواهد شد. به این ترتیب به راحتی می‌توان میزان سوخت مصرفی را مدیریت کرد.

کلام آخر

با توجه به افزایش جرایم مربوط به وسایل نقلیه، باید همواره به دنبال بهترین راهکار موجود برای محافظت از وسیله نقلیه و اطمینان از ایمنی آن باشیم. در دنیای امروز سیستم‌های ردیابی خودرو نقش مهمی در تضمین ایمنی خودروها در جاده و کارایی عملیاتی مقرون به صرفه ایفا می‌کنند.

این سیستم‌ها ضمن برآورده کردن انتظاراتی مثل ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی، ارسال هشدارهای قابل تنظیم، برنامه‌ریزی مسیر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر مثل حصار جغرافیایی، از قابلیت‌های جدیدتری برخوردارند که در این مقاله با جزئیات کامل به تک تک آنها پرداختیم. همه این ویژگی‌ها در کنار هم بینش کاملی از رفتار راننده در سفر در اختیار مدیریت ناوگان می‌گذارند تا به کمک آنها در مورد اقدامات لازم جهت بهبود عملیات کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

شما چه ویژگی‌های دیگری برای جدیدترین ردیاب خودرو می‌شناسید؟ به نظر شما کدام‌یک از این ویژگی‌ها کارکرد بهتری برای استفاده شخصی و شرکتی دارد؟ نظرات خود را با ما و همراهانمان به اشتراک بگذارید.

بررسی امکانات جدیدترین ردیاب خودرو برای چه اشخاصی مهم است؟

برای تمامی افرادی که می‌خواهند نسبت به خرید ردیاب خودرو اقدام کنند و بر روی خودرو شخصی یا سازمانی خود ردیاب نصب کنند.

برخی از امکانات که در جدیدترین ردیاب خودرو موجود است؟

نمایش روشن و خاموش شدن خودرو، هشدار حصار جغرافیایی، هشدار قطع برق خودرو، هشدار حرکت دادن خودرو، هشدار بکسل شدن خودرو و ...

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.