بررسی ویژگی های فنی بهترین ردیاب خودرو شخصی در ایران

0 49

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های فنی بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران می‌پردازیم، این مقاله برای افرادی که درحوزه ردیابی و مدیریت ناوگان فعالیت دارند و همچنین عزیزانی که می‌خواهند با آگاهی بالا نسبت به خرید بهترین جی پی اس ماشین اقدام کنند، مفید و کاربردی و خواهد بود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

این روزها هرچند سیستم بیمه مواردی مثل سرقت یا هزینه تعمیرات خودرو پس از تصادف را پوشش می‌دهد، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از مسائل این چنینی بدون شک استفاده از سیستم‌های ردیاب خودرو است. سیستم ردیاب در هر موقعیت مکانی احتمال دزدی را به حداقل می‌رساند و با ارسال هشدار در موقعیت‌های مختلف، حفاظت از راننده و خودرو را تضمین می‌کند.

نکته: دقت داشته باشید سعی ما در این مقاله این بوده است که، تمامی ویژگی‌های مهم بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران را از نگاه تیم متخصص و فنی ره نگار گستر، در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. حال امکان دارد برخی از موارد برای استفاده هر مخاطب نسبت به دیگری مهم‌تر و قابل توجه تر باشد. 

به طور مثال: برای یک مخاطب عزیز مسئله جئوفنس و حصارجغرافیایی از قطع کن برق مهم‌تر باشد و بالعکس.

ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی توسط بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران

با داشتن آگاهی لحظه‌ای از موقعیت مکانی رانندگان، وسایل نقلیه و تجهیزات، سریع‌تر می‌توان به موارد اضطراری واکنش نشان داد و از حوادث غیر مترقبه جلوگیری کرد. همچنین می‌توان مطمئن شد وسایل نقلیه، افراد و منابع به سمت مقاصد درست در حال حرکت هستند. اولین و مهم‌ترین ضرورت ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی، راه‌اندازی یک سیستم ضد سرقت قدرتمند است.

روشی که با آن بتوان وسیله نقلیه یا دارایی سرقت شده را به‌سرعت بازیابی کرد. با این حال ردیابی لحظه‌ای در تمام سرویس‌های ردیابی خودرو ارائه نمی‌شود و معمولا اطلاعات هر ۲ الی ۳ دقیقه البته با توجه به تنظیمات انجام شده از سمت کاربر، به‌روزرسانی و ارسال می‌شود. از آنجا که حتی چند ثانیه در سناریوی سرقت حائز اهمیت است، بهتر است به این ویژگی در زمان خرید بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران توجه کنید.

بهترین ردیاب خودرو

ارسال هشدارهای قابل تنظیم توسط بهترین ردیاب خودرو

هشدارهای قابل تنظیم همیشه در راس ویژگی‌های سیستم ردیابی خودرو هستند. دریافت اعلان‌های لحظه‌ای در رابطه با رفتار رانندگی تا عیب‌یابی خودرو، اطلاعات بسیار سودمندی است که فرصت‌هایی برای کاهش خطر و بهبود کارایی در اختیار ما می‌گذارد.

به عنوان مثال، هشدارهای ردیابی لحظه‌ای، سوخت هدر رفته به دلیل عادت‌های بد رانندگی، اطلاعات خوبی برای مدیریت این رفتار در اختیار ما قرار می‌دهد. زمانی که بتوانید هزینه سوخت را حتی ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهید، این پیشرفت‌ها به نتیجه نهایی می‌رسند. برخی از هشدارهای قابل تنظیم که می‌توان برای بهترین ردیاب خودرو تعریف کرد عبارت‌اند از:

• هشدار ساعت رانندگی: هشداری که می‌گوید وسیله نقلیه در یک محدوده زمانی مشخص حرکت می‌کند.

• بیکاری وسیله نقلیه: هشداری که می‌گوید وسیله نقلیه برای یک مدت زمان مشخص مثلا بیش از ۱۰ دقیقه روشن اما بیکار است. فرضا اگر صاحب خودرو باشید و وسیله نقلیه در اختیار راننده دیگری همانند برادر یا همسرتان سپرده باشید و ایشان مدت زمان زیادی، ماشین را در حالت روشن پارک نگه دارند، در چنین مواقعی می‌توانید با ارسال پیام از راننده بخواهید خودرو را خاموش کند تا مصرف سوخت کم تر و از ماشین استفاده بهینه تری شود.

• هشدار سرعت: وقتی وسیله نقلیه با یک سرعت خاص (که می‌توان تعریف کرد) یا بیشتر از محدودیت سرعت اعلام شده در جاده حرکت می‌کند، ردیاب خودرو هشدار می‌دهد.

• موعد تعمیر و نگهداری خودرو: سیستم‌های ردیاب جدید تعمیر و نگهداری خودرو از تعویض روغن گرفته تا بالانس تایرها و معاینه فنی خودرو را هشدار می‌دهند.

هشدارهای کاربردی دیگری نیز موجود است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مسیر توسط بهترین ردیاب خودرو

یکی از امکانات ویژه در ردیاب خودرو برنامه‌ریزی و زمان بندی مسیر است. به طور مثال اگر می‌خواهید خودرو را به یکی از اعضای خانواده بسپارید تا به تعمیرگاه ببرد یا اینکه در روز خاصی، هر هفته خودرو را به نزدیکان یا دوستان خود می‌سپارید تا به فعالیت خود بپردازند اما آنها مسیرهای مناسبی را برای رسیدن به مقصد انتخاب نمی‌کنند و این مورد منجر به بالارفتن استهلاک ماشین می‌شود.

شما می‌توانید با کسب اجازه قبلی از آنها مسیرها را مورد بررسی قرار دهید و بهترین مسیر را از نظر زمان بندی و وجود ترافیک به این عزیزان پیشنهاد دهید.

بهینه‌سازی مسیر یک نتیجه طبیعی از بهترین ردیاب خودرو شخصی است. این سیستم الگوهای ترافیکی، تصادفات، کار در جاده، ارتفاع پل‌ها و سایر عواملی که بر مسیرهای روزانه خودرو شخصی تأثیر می‌گذارند را در نظر می‌گیرد. در نتیجه، زمان پاسخگویی را بهبود می‌یابد، مسافت پیموده و میزان سوخت مصرفی کاهش یافته و می‌توان فعالیت‌های بیشتری در یک روز کاری گنجاند و خدمات مشتری را بهبود بخشید.

یکی از ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران ارائه داده‌های لحظه‌ای در مورد شرایط فعلی است که کمک می‌کند سریع و آگاهانه تصمیماتی بگیرید که ضمن حفظ کارایی انتظارات شما را برآورده کند.

مسیر یابی بهترین ردیاب خودرو شصخصی

اندازه‌گیری مقدار کارکرد وسیله نقلیه شخصی

با اتصال یک نرم افزار ردیابی مناسب و حرفه‌ای به بهترین ردیاب خودرو می‌توانید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و … میزان کارکرد خودرو شخصی خود را مورد بررسی قرار دهید. این اندازه‌گیری‌ها به شما کمک می‌کند از خودرو استفاده بهینه‌تری داشته باشید و همچنین از آن به صورت ویژه مراقبت کنید.

در واقع یک ردیاب خودرو حرفه‌ای علاوه بر مسائل امنیتی به شما کمک می‌کند از ماشین یا دیگر وسایل نقلیه شخصی خود به صورت بهینه‌تری نگهداری کنید.

نظارت بر رفتار راننده توسط بهترین ردیاب خودرو

یکی از چالش برانگیزترین جنبه‌های نظارت و بهبود رانندگی، شناسایی محرک‌های افراد است. برای دستیابی به بازدهی و بهره‌وری حداکثری، باید بتوانیم به رفتار خود (به عنوان راننده) یا رانندگان دیگری که خودرو را به دست آنها می‌سپاریم نظارت داشته باشیم و آن را بهبود ببخشیم.

مشاهده و نظارت بر رفتار رانندگی راننده شامل داده‌های مربوط به سرعت، شتاب، ترمز شدید، میانگین زمان صرف شده با خودرو و … یکی از ویژگی‌های کاربردی است که بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران در اختیار ما می‌گذارد. همچنین گزارش‌های این ردیاب‌ها ساعت شروع و پایان کار با خودرو را نشان می‌دهند. با استفاده از این گزارش‌ها و ارسال هشدارهای قابل تنظیم می‌توانید عزیزان و نزدیکانی که خودرو خود را به آنها می‌سپارید راهنمایی کنید تا عملکرد خود را فعالانه بهبود ببخشند و حس مسئولیت پذیری را در آنان زنده نگه دارید.

استفاده از این موارد معمولا باید با رضایت طرفین انجام شود و اگر راننده‌ای که خودروتان را به او می‌سپارید امکان دارد از این موارد ناراضی باشد و نپذیرد، می‌توانید به او دسترسی بدهید تا خودش این موارد را به صورت شخصی مورد بررسی قرار دهد. (در هر صورت توصیه ما این است که مزایای استفاده از بهترین ردیاب خودرو را برای نزدیکان و عزیزان شرح دهید تا با حس بهتر و اشتیاق، آنها نیز از استفاده این دستگاه استقبال کنند.)

هشدار سرعت غیر مجاز توسط بهترین ردیاب خودرو

حتما برایتان پیش آمده که پس از سپردن خودروی خود به افراد دیگر، بخواهید رفتار رانندگی آنها را تحت نظارت داشته باشید. این مسئله هم در خانواده‌ها موقع سپردن خودرو به اعضای خانواده پر رنگ است و هم در شرکت‌های حمل و نقل از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. این شرکت‌ها با توجه به اطلاعات سرعتی که از ردیاب خودرو جمع‌آوری می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند رانندگانی که رفتار رانندگی پرخطر دارند را شناسایی و مدیریت کنند.

همچنین گاهی نیاز داریم رفتار رانندگی خود را کنترل کنیم. در این مواقع بررسی داده‌های مربوط به سرعت بهترین ردیاب خورده درک بهتری از رفتار رانندگیمان به ما ارائه می‌کنند.

بهترین ردیاب ماشین

ویژگی جئوفنس یا حصار جغرافیایی در بهترین ردیاب خودرو

از ویژگی‌های جدید و فوق‌العاده مفید ردیاب‌های خودرو شخصی می‌توان به گزینه راه‌اندازی جئوفنس در اطراف مناطق یا انتخاب مسیرهای خاصی برای وسایل نقلیه اشاره کرد. حصار جغرافیایی یا جئوفنس یک مرز مجازی است که با استفاده از فناوری GPS پیرامون یک منطقه یا در امتداد یک مسیر خاص ایجاد می‌شود و ورود یا خروج وسیله نقلیه به این مناطق را هشدار می‌دهد.

به عنوان مثال، می‌توانید در اطراف تمامی خودروهای خود یک حصار جغرافیایی ایجاد کنید و با استفاده از سیستم ردیابی خودرو هر زمان که شخصی وارد هر یک از آنها می‌شود یا از آنها خارج می‌شود، مطلع شوید.

این ویژگی در خودروهای شخصی می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال می‌توانید محدوده‌ای از شهر را که خودرو نباید وارد آن شود برای خود جئوفنس بزنید تا در صورت لزوم اگر متوجه عبور از آن نشدید یا به آن محدوده نزدیک شدید، بلافاصله ردیاب این موضوع را به شما اطلاع رسانی کند.

امکان کنترل خودرو از راه دور توسط بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران

زمانی می‌توانیم یک سیستم را به عنوان بهترین ردیاب خودرو شخصی معرفی کنیم که با قابلیت خاموش کردن موتور خودرو یا قطع برق خودرو با استفاده از ردیاب  از راه دور روانه بازار شود. یعنی هرکجا که هستیم بتوانیم با فشردن یک دکمه و ارسال یک پیامک در صورت سرقت، موتور خودرو را خاموش کنیم. کنترل خودرو از راه دور یکی موارد مهم است که در زمان خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشیم.

توجه به عمر باتری ردیاب خودرو

بعضی از سیستم‌های ردیاب ماشین با سیم کار می‌کنند که در این صورت عمر باتری چندان مهم نیست، چون فقط مواقعی از باتری استفاده ردیاب استفاده می‌شود که باتری خودرو قطع باشد. اما بعضی از سیستم‌ها فقط با باتری کار می‌کنند که در این صورت موقع انتخاب بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران حتما باید به طول عمر باتری توجه کرد.

طول عمر باتری بعضی از ردیاب‌های موجود در بازار فقط یک روز است؛ در حالی که بعضی از آنها حتی تا یک ماه شارژ خود را نگه می‌دارند. می‌توان گفت سیستمی که بتواند با هر مرتبه شارژ تا چند روز کار کند، ردیاب خوبی است.

شارژ کردن باتری ردیاب در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت کلافه‌کننده است. همچنین احتمال دارد گاهی شارژ به موقع باتری ردیاب را فراموش کنیم و از قضا همان موقع حادثه‌ای رخ دهد. طبیعتا ردیاب بدون باتری در مواقع اضطراری کارایی نخواهد داشت. این یعنی حتی اگر به خیال خود بهترین ردیاب خودرو را هم انتخاب کرده باشید، اما باتری آن قدرت زیادی نداشته باشد، عملا کمکی به شما نمی‌کند و ارزش خرید ندارد.

امکان درخواست کمک با بهترین ردیاب خودرو

طراحی هوشمندانه و فوق پیشرفته ردیاب‌های جدید این امکان را در اختیار مالکان خودرو می‌گذارد تا با فعال کردن گزینه دکمه اضطراری SOS، بتوانید از دیگران درخواست کمک کنید.

یک ویژگی امنیتی دیگر بهترین ردیاب‌های بازار این است که می‌توان در مواقع خطر با ارسال یک پیام از افراد دیگر کمک خواست. فقط کافی است یک شماره در سیستم ثبت کنید تا درخواست کمک فوری برای آن شماره ارسال شود.

بهترین ردیاب خودرو یک پنل کاربری ساده دارد

پنل کاربری ردیاب خودرو باید به قدری ساده باشد که همه افراد با هر سطح دانشی بتوانند از آن استفاده کنند. بهترین ردیاب خودرو شخصی در بازار ایران معمولا دارای یک پنل کاربری اینترنتی است که کلیه اطلاعات را در اختیار کاربر می‌گذارد و به او اجازه می‌دهد توسط این برنامه از تمام امکانات و قابلیت‌های ردیاب استفاده کند و تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهد. این پنل کاربری می‌تواند شامل اپلیکیشن و سامانه وب باشد.

نصب بهترین ردیاب خودرو آسان است

نصب ردیاب خودرو نباید پر دردسر باشد؛ بلکه باید به راحتی و بی هیچ مشکلی بتوان آن را راه اندازی کرد و بلافاصله استفاده از آن را آغاز کرد. ترجیحا قطعه ردیاب طوری طراحی شده باشد که بتوان آن را در تمام نقاط مختلف خودرو نصب کرد و روی آن را پوشاند تا سارقین متوجه محل آن نشوند.

بهترین ردیاب خودرو آنتن دهی خوبی دارد

آنتن‌دهی یکی از پایه‌ای ترین انتظارات ما از یک ردیاب خوب است. اگر یک سیستم ردیاب در موقعیت‌های مکانی مختلف آنتن دهی خوبی نداشته باشد، طبیعتا نمی‌توان به آن اعتماد کرد. توصیه می‌کنیم به دنبال ردیاب‌هایی بروید که دسترسی به آن هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین امکان‌پذیر باشد و در هر دو حالت اطلاعات را به خوبی نمایش دهد.

امکان ردیابی آفلاین خودرو با سیستم ردیاب

در مناطق خارج شهری مخصوصا نقاط کوهستانی و مرتفع دسترسی به اینترنت وجود ندارد یا بسیار ضعیف است؛ بنابراین ردیابی که فقط با اینترنت کار می‌کند در چنین شرایطی هیچگونه کارایی ندارد و عملا انگار ردیابی روی سیستم نصب نشده است. زمانی می‌توانیم ادعا کنیم یک سیستم ردیاب بهترین ردیاب خودرو است که بتواند در مواقع قطعی اینترنت با ارسال و دریافت پیامک داده‌ها را منتقل کند. همچنین بتواند اطلاعات را روی حافظه داخلی خود ذخیره کند و پس از اتصال مجدد به اینترنت آنها را برای کاربر ارسال کند.

لزوم گارانتی، پشتیانی و خدمات پس از فروش ردیاب ماشین

بسیاری از مواقع سیستم ردیاب ماشین با مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه می‌شود که برطرف کردن آنها به دانش تخصصی در این زمینه نیاز دارد. در این مواقع واحد پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکتی که از آن ردیاب را خریداری کرده‌ایم، بهترین افرادی هستند که می‌توانند به ما کمک کنند.

کلام آخر

اگر تا امروز تمام تصورتان از ردیاب خودرو سیستمی بود که در فیلم‌های سینمایی صرفا با هدف جاسوسی استفاده مورد استفاده قرار می‌گرفت، احتمالا اکنون با خواندن این مقاله نظرتان کاملا تغییر کرده است. با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های ردیاب خودرو به قدری پیشرفته‌تر از قبل شده‌اند که می‌توان در موارد متعدد با اهداف مختلف از آنها استفاده کرد و راندمان کاری را بالاتر برد.
بهترین ردیاب خودرو اطلاعات مهمی در مورد رفتار راننده، مسیر حرکت، خطرات احتمالی، مسیرهای سوخت‌گیری، توقف‌ها و غیره در اختیار مالک ماشین یا مدیران ناوگان قرار می‌دهد و می‌توان از این اطلاعات جهت استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری استفاده کرد.

 

بهترین ردیاب خودرو به صورت کلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین ردیاب خودرو معمولا ویژگی‌هایی از قبیل: ردیاب لحظه‌ای، دریافت موقعیت مکانی دقیق، ارائه هشدارهای مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش و ... را داراست.

آیا نام شرکت و اعتبار شرکت فروشنده ردیاب نیز حائز اهمیت است؟

بله در واقع شرکت فروشنده است که در آینده وظیفه ارائه خدمات به شما را دارد پس در زمان خرید باید دقت لازم را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.