راهنمای شروع کار در زمینه ردیاب خودرو – بازار ردیاب خودرو

0 624

کار در زمینه ردیاب خودرو یکی از مشاغل جوان و در حال رشد به حساب می‌آید و ما هر روز شاهد پیشرفت بیشتر ‌بازار ردیاب خودرو هستیم. طبق آماری که چند سال گذشته از تعداد خودرو‌های سطح کشور منتشر شده بود، که این آمار تا امروز به بیش از ۱۸ میلیون خودرو  رسیده است، همچنین با بالا رفتن ارزش خودرو و قطعات آن، GPS خودرو جزء سخت افزارهای بسیار مهم جهت حفظ امنیت خودرو شما به حساب می‌آید و بازار وسیع و قابل رشدی برای کار دارد.

در این مقاله در کنار شما عزیزان هستیم تا شما را با این شغل و فرصت‌های درآمدزایی آن بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید با دید وسیع و دقیقی وارد بازار جی پی اس ماشین شوید.

تعداد خودرو جهت فروش ردیاب خودروقبل از شروع به کار در این زمینه شما باید با بازار ردیاب خودرو آشنا باشید و مشتریان خودتان را بصورت دقیق بشناسید.

کار در زمینه ردیاب خودرو به دو دسته زیر تقسیم می‌شود که هرکدام را به اختصار خدمت شما عزیزان توضیح می‌دهیم:

  1. فروش ردیاب خودرو به صاحبان خودرو‌های شخصی
  2. فروش ردیاب خودرو به ادارات و سازمان‌ها

فروش جی پی اس خودرو به صاحبان خودرو‌های شخصی

در این طرح تجاری شما سخت افزار خود را از یک تامین کننده سخت افزار ردیابی، تامین و فعالیت خود را با فروش به صاحبان خودرو آغاز می‌کنید. با توجه به تعداد خودرو‌های موجود در سطح کشور که بسیار زیاد است این طرح تجاری بازار وسیعی برای فعالیت دارد، زیرا صاحبان خودرو معمولا دغدغه امنیت و نظارت بر وسابل نقلیه خود را دارند و شما با نصب GPS خودرو، برای آنها ایجاد ارزش کرده و کمک شایانی به حفظ امنیت خودروشان می‌کنید.

 GPS ماشین علاوه بر تامین امنیت خودرو، به شما جهت حفظ سلامتی سرنشینان نیز کمک می‌کند.

 

کار در زمینه ردیاب خودرو و خرید ردیاب خودرو

فروش جی پی اس خودرو به ادارات و سازمان‌ها

در این طرح تجاری پس از تهیه سخت افزار، شما بصورت قراردادی یا پیمانکاری با شرکت‌ها، سازمان‌ها و اداراتی همانند اداره راه و ترابری که تعداد خودرو و راننده زیادی دارند وارد همکاری می‌شوید، این مسیر چالش‌های بیشتری نسبت به مسیر GPS خودرو شخصی دارد چرا که علاوه بر امنیت خودرو و حفظ سلامتی سرنشینان مواردی همچون:

  • بررسی مسافت طی شده خودرو در طول روز جهت بررسی حقوق کارکنان
  • بررسی نحوه رانندگی راننده جهت حفظ امنیت جانی خودش و اموال سازمان
  • بررسی میزان مصرف سوخت خودرو در طول روز
  • بررسی دمای داخلی کابین در خودرو هایی که دارای یخچال هستند (ردیاب‌هایی که دارای سنسور دما هستند این مورد را پشتیبانی می‌کنند.)
  • و … را که بستگی به درخواست کارفرما دارد پیش رو دارید.

بازار ردیاب خودرو در این طرح کوچک تر و تخصصی تر است، زیرا شرکت‌هایی که معمولا در این قراردادها حضور دارند، دارای دانش فنی کافی جهت پشتیبانی دادن دقیق به مشتریان هستند.

GPS خودرو در بازار کار

خب حالا که با زمینه‌های اصلی کار ردیاب خودرو آشنا شدید شمارا با مسیری که در این بازار در پیش دارید تا بتوانید با قدرت بیشتری کارکنید آشنا می‌کنیم:

تهیه دستگاه از بازار ردیاب خودرو

شما برای اینکه بتوانید وارد این عرصه شوید ابتدا باید بتوانید دستگاه‌های خود را از طریق یک شرکت تامین کننده ردیاب خودرو همانند ره نگار گستر که فقط با همکار کار می‌کند و تخفیفات و خدمات کاملی به شما می‌دهد تامین کنید تا در مرحله اول دستگاهی برای فروش به مشتریان خود داشته باشید،

دلیل پیشنهاد شرکت خودمان بعنوان تامین کننده به شما را می‌توانید در لینک خرید از ره نگار گستر مطالعه فرمایید.

آشنایی با نحوه عملکرد ردیاب خودرو و قابلیت‌های آن

این دستگاه ظاهری ساده و دوست داشتنی دارد اما عملکرد آن از لحاظ فنی نیاز به بررسی و آشنا شدن دارد چرا که شما بعنوان یک فروشنده و خدمات دهنده این دستگاه، باید بطور کامل با نحوه عملکرد و قابلیت‌‌های آن آشنا شوید تا بتوانید علاوه بر فروش آگاهانه و مشاوره‌ای، خدمات دقیق‌تری به مشتریان خود بدهید، پیشنهاد می‌کنم حتما دو مقاله زیر را قبل از ورود به بازار ردیاب خودرو مطالعه فرمایید:

نحوه تنظیم ردیاب خودرو

معمولا ردیاب‌های خودرو به سه صورت قابل تنظیم هستند:

  • تنظیم ردیاب خودرو با استفاده از پیامک
  • تنظیم با استفاده از نرم افزار مخصوص تنظیم دستگاه (کانفیگوراتور)
  • تنظیم با استفاده از GPRS

تنظیم ردیاب خودرو با استفاده از پیامک

اکثر دستگاه‌ها در بازار ردیاب خودرو با استفاده از پیامک قابل تنظیم هستند، یعنی شما با قرار دادن یک سیم کارت داخل ردیاب و داشتن دفترچه راهنمای ردیاب و یک گوشی موبایل میتوانید به راحتی آن را تنظیم (کانفیگ) کنید بطور مثال در دستگاه‌های CONCOX GT08 دستورات مخصوصش را در مقاله زیر قرار داده‌ایم که می‌توانید آنها را مطالعه کنید، مابقی دستورات ردیاب‌ها نیز به همین صورت است.

این روش تنظیم در ردیاب‌ها بسیار کاربردی است، چرا که اگر دستگاه از شما دور و یا در شهر دیگری باشد شما بدون توجه به بعد مسافت می‌توانید آن را با پیامک تنظیم کنید.

مطالب پیشنهادی : بررسی و شروع کار با ردیاب خودرو Concox GT08

بطور مثال تنظیم سرور با استفاده از پیامک در ردیاب خودرو کانکاکس GT08 را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

تنظیمات سرور در ردیاب خودرو

تنظیم با استفاده از نرم افزار مخصوص تنظیم دستگاه (کانفیگوراتور)

برخی از ردیاب‌های خودرو به همراه خود یک نرم افزار کانفیگ دارند تا شما بتوانید با استفاده از یک کامپیوتر آن را تنظیم کنید معمولا ردیاب‌هایی دارای این نرم افزار هستند که پیچیدگی تنظیم آنها بیشتر است و موارد قابل تنظیم بیشتری به همراه خود دارند. اما در این روش تنظیم ردیاب خودرو حتما باید نزدیک شما باشد تا بتوانید بطور مثال با استفاده از پورت USB ،بلوتوث یا پورت سریال آن را به کامپیوتر خود متصل کنید.

تنظیم با استفاده از GPRS

روش دیگری که جهت کانفیگ موجود است، تنظیم ردیاب خودرو با استفاده از GPRS است که شما از فاصله دور نیز این کار را می‌توانید انجام دهید این روش بصورت نرم افزاری و از طریق شبکه های GPRS انجام می‌شود، دقت داشته باشید که اولا، دستگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد و ثانیا، نرم افزار شما قابلیت ارسال و دریافت دستورات GPRS را داشته باشد.

طبق بررسی‌های ره نگار گستر متداول ترین و سریع‌ترین روش تنظیم ردیاب خودرو در ایران، تنظیم ردیاب با استفاده از پیامک است.

نصب ردیاب خودرو بر روی ماشین

پس از انجام تنظیمات ردیاب خودرو نوبت به نصب ردیاب می‌رسد، این مورد کمی تخصصی است یعنی شما باید دانش کافی در حیطه برق خودرو را داشته باشید و یا با یک نصاب ردیاب خودرو همکاری کنید.

توصیه میکنم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید تا با نصب ردیاب خودرو بصورت کامل آشنا شوید:

توجه داشته باشید که نصب ردیاب خودرو نیز یک راه درآمد‌زایی در این کسب و کار است چرا که اکثر شرکت‌ها و افرادی که فروشنده ردیاب خودرو هستند هزینه نصب ردیاب خودرو را جدا دریافت می‌کنند.

فروش خدمات نرم افزاری در بازار ردیاب خودرو

اگر که کار در زمینه ردیاب خودرو را انتخاب کرده‌اید باید این مورد را در نظر داشته باشید که مشتریان شما پس از خرید ردیاب علاوه بر خدماتی که بصورت پیامکی از ردیاب دریافت می‌کنند، خدماتی را بصورت نرم افزاری نیز نیاز دارند.

بطور مثال: یک مشتری با نصب GPS خودرو می‌خواهد خودرو خود را بصورت آنلاین در هر زمان بررسی کند، همچنین می‌خواهد در صورت بازشدن درب خودرو از این موضوع مطلع شود و یا میخواهد از روشن شدن و خاموش شدن خودرو در هر زمان آگاه شود و ….

یا

بطور مثال: یک مدیر ناوگان می‌خواهد کیلومتر طی شده خودروهای سازمان را روزانه مورد بررسی قرار دهد، یا میزان مصرف سوخت هر خودرو را بداند.

که شما در این مرحله به دو صورت می‌توانید نیاز مشتری را پاسخ دهید:

  1. یک واحد نرم افزاری تشکیل دهید و یک نرم افزار ردیابی خودرو را از صفر تا صد راه اندازی کنید و به مشتریانتان با فروش اکانت خدمات دهید، طبق بررسی‌های ره نگار گستر این روش کمی سخت است اما اگر مارکتینگ قوی داشته باشید در آینده برای شما سود زیادی خواهد داشت.
  2. از یک شرکت خدمات دهنده نرم افزار با قیمت همکاری اکانت تهیه کنید و به مشتریانتان ارئه دهید. توجه داشته باشید این روش درآمد کم تری دارد اما دردسر هایش نیز کم تر است زیرا یک شرکت خوب فروشنده خدمات نرم افزاری، موظف به ارائه خدمات نرم افزاری و پشتیبانی است و شما دیگر درگیر این مسئله نخواهید شد.

کار در زمینه ردیاب خودرو و نرم افزار ردیابی خودرو

خدمات پس از فروش و عیب یابی GPS ماشین

خب حالا که ردیاب را به مشتری فروخته‌اید و کار نصب و نرم افزار آن را انجام دادید بدانید که تازه نصف راه را رفته‌اید و زمان این رسیده که برادری خودتان را ثابت کنید. چرا که مشتریان پس از چند ماه معمولا سوالاتی برایشان پیش می‌آید و یا اکپمکان دارد با مشکل فنی مواجه شوند و اینجاست که شما با خدمات بی نقص و پشتیبانی دقیق مشتری را ماندگار می‌کنید و منجر می‌شوید مشتری برای شما جلب مشتری کند.

توجه داشته باشید خدمات پس از فروش در بازار ردیاب خودرو بسیار حائز اهمیت است.

بطور مثال: امکان دارد GPS خودرو شارژ سیم کارت خود را تمام کرده باشد، و یا سرور اشتباهی بر روی دستگاه تنظیم شده باشد که در این مرحله مشتری شما نیاز به راهنمایی دارد.

امیدواریم که این مقاله برای عزیزانی که می‌خواهند در زمینه ردیاب خودرو شروع به کار کنند و یا در این زمینه مشغول هستند و میخواهند خودشان را قوی تر در بازار نشان دهند مفید واقع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.