ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو جهت خرید

بررسی ویژگی‌های مهم ردیاب خودرو جهت خریدی دقیق تر

2 249

ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو جهت خرید در بازار،… بله در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین ویژگی‌هایی که سخت افزار ردیابی خودرو باید دارا باشد، آشنا کنیم.

در ابتدا توصیه ما این است که حتما مقاله: ردیاب خودرو چیست؟ را مطالعه فرموده تا کاملا با این دستگاه جذاب و عملکردش آشنا شوید.

ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو جهت خرید

شما با استفاده از ردیاب خودرو می‌توانید علاوه بر مباحث امنیتی در مباحث مدیریتی خودرو و همچنین راهنمایی استفاده بهتر از وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

فقط کافیست از قابلیت‌های آن آگاه شوید تا نسبت به خرید بهترین ردیاب خودرو اقدام کنید.

در ابتدای بررسی‌ ویژگی‌ها باید بدانید که ردیاب‌های خودرو معمولا دو نوع کاربری عمده جهت استفاده دارند:

  1. مدیریت ناوگان: جهت استفاده در شرکت‌ها، سازمان ها و ارگان‌هایی که وضعیت خودروها، عملکرد آنها و موارد مهمی همچون مسافت طی شده و … را مورد بررسی قرار می‌‌دهند، مثل سازمان حمل نقل، حتما باید مدل ردیاب را مد نظر قرار دهید تا موارد درخواستی آنها را پشتیبانی کند.
  2. خودرو های شخصی: موارد مورد نیاز برای مصرف خودروهای شخصی متفاوت و جهت خرید بهترین ردیاب خودرو ویژگی‌های آن را باید مد نظر قرار دهید.

در این مقاله ما با در نظر گرفتن استفاده ردیاب، ویژگی‌ها را مطرح می‌کنیم.

ابعاد، اندازه و وزن دستگاه

بازار ردیاب خودرو، بازار بسیار وسیعی است که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید که از ردیاب جهت ردیابی خودرو شخصی می‌خواهید استفاده کنید و یا مدیریت ناوگان، البته اکثر ردیاب‌های پیشرفته امکان استفاده در هر دو غالب را دارند.

اگر که ردیاب را برای استفاده خودرو شخصی می‌خواهید سعی کنید از ردیاب‌های کوچک با قابلیت نصب ساده استفاده کنید تا برای کاربر و نصاب پیچیدگی نداشته باشد و همچنین راحت تر بتوانید آن را در محلی مخفی در خودرو قرار دهید.

اندازه خرید-ردیاب-خودرو

نحوه نصب

در هنگام خرید دستگاه دقت داشته باشید که نصب پیچیده‌ای نداشته باشد تا بتوانید با نصب ساده آن از تمامی قابلیت‌های مورد نظر آن استفاده کنید، البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که نصب ردیاب خودرو یک کار تخصصی است و باید توسط افرادی انجام شود که در این زمینه دانش لازم و کافی را داشته باشند. برای آشنایی با متداول ترین روش نصب در ردیاب خودرو حتما مقاله آموزش نصب ردیاب خودرو را در وبلاگ مطالعه بفرمایید.

در خودرو‌های شخصی معمولا از بهترین ردیاب خودرو یی که استفاده می شود بیشتر وارد امنیتی جهت جلوگیری از سرقت خودرو یا کنترل آن استفاده می‌شود اما در مدیریت ناوگان از سنسورهای دما، رطوبت، سوخت و … نیز استفاده می‌شود.

بهترین-ردیاب-خودرو نصب

ارسال هشدار لرزش، تشخیص جابجایی خودرو بدون روشن شدن، یا حمل با جرثقیل در خرید بهترین ردیاب خودرو

داشتن ویژگی حمل با جرثقیل، تشخیص جابجایی بدون روشن شدن و لرزش خودرو یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید می‌باشد چرا که شما به راحتی می‌توانید ماشین خود را در خیابان پارک کنید و اگر فردی ماشین شمارا حرکت دهد یا حمل با جرثقیل انجام شود ردیاب با استفاده از پیامک یا نرم افزار ردیابی، شما را مطلع می‌کند.

تشخیص وضعیت ردیاب از طریق بررسی رفتار LED ها

LED ( چراغ ) های ردیاب معمولا در شرایط متفاوت رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند، بطور مثال در ردیاب های gt08 concox در زمان جست و جو برای برقراری ارتباط با ماهواره های مکان یاب چراغ مخصوص به GPS بصورت ممتد شروع به چشمک زدن می‌کند.

شما با بررسی LED ها سریعا از وضعیت ردیاب مطلع می‌شوید که آیا ردیاب کار خود را به درستی انجام می‌دهد یا اینکه در متوقف شده است.

بازار-ردیاب-خودرو

مقاومت در برابر گرد و غبار، حرارت و ضد آب بودن دستگاه

بازار ردیاب خودرو، بازار وسیعی است و هچنین تنوع بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در هنگام خرید شما باید ابتدا استفاده کاربری خود را در نظر داشته باشید، بطور مثال شاید استفاده از ردیاب خودرو ضد آب برای شما زیاد اهمیتی نداشته باشد اما اگر خودرو شما مدام در معرض پاشیده شدن آب قرار می‌گیرد و یا امکان دارد گرد و غبار زیاد باعث خرابی دستگاه شود باید از ردیاب‌هایی استفاده کنید که ضد آب یا مقاوم در برابر گرد غبار هستند همانند ردیاب CONCOX GT08 که در وبلاگ در حیطه این ردیاب توضیحات لازم داده شده است و میتوانید مطالعه کنید.

هشدار سرعت غیر مجاز در خرید بهترین ردیاب خودرو

هشدار سرعت بهترین ردیاب خودرومعمولا در ردیاب‌های پیشرفته قابلیتی وجود دارد که به شما سرعت غیر مجاز را گزارش می‌دهد، بطور مثال اگر بر روی ردیاب سرعت ۸۰ را تنظیم کرده باشید زمانی که خودرو از حد سرعت ۸۰ میگذراند ردیاب برای شما هشدار گدر از سرعت غیر مجاز را ارسال می‌کند و شما بلافاصله می‌توانید با راننده تماس بگیرید و به او تذکر دهید یا اینکه محدوده‌های جغرافی که سرعت غیر مجاز داشته است را در سامانه نرم افزاری خود ذخیره کنید.

استفاده از باطری داخلی

باطری داخلی در بهترین ردیاب خودرو

زمانی که برق خارجی، بطور مثال باطری خودرو یا برقی که دستگاه را روشن نگه می‌دارد، قطع شود، دستگاه بلافاصله خاموش می‌شود. شما جهت جلوگیری از این اتفاق با استفاده از یک باطری داخلی می‌توانید ردیاب خودرو را تا ساعاتی روشن نگه دارید تا به شما اطلاعات لازم را دهد.

بطور مثال اگر سارق اقدام به جداسازی باطری خارجی کند و جدا از اینکه ردیاب خودرو شما را از این موضوع مطلع می‌کند، در نظر می‌گیریم که شما متوجه هشدار نشدید و پس از ۱ ساعت به گوشی موبایل خود سر می‌زنید و می‌بینید که این اتفاق برای خودرو شما افتاده است بلافاصله به ردیاب پیامک می‌فرستید و یا به اپلیکیشن خود رجوع می‌کنید، خب حالا  خبر خوشحال کننده اینجاست که چون ردیاب دارای باطری داخلی است می‌تواند ساعت ها بعد،  شما را از وضعیت فعلی خودرو تان و یا موقعیت مکانی آن آگاه کند.

استفاده از پردازنده‌ای قوی در بهترین ردیاب خودرو

بازار ردیاب خودرو

عملیاتی که ردیاب خودرو انجام می‌دهد، همانند: تلاش جهت پیدا کردن ماهواره‌های جی پی اس، فیکس شدن ردیاب خودرو، ارسال داده به سمت سرور و … بطور مستقیم به پردازنده اش وابسته است و هرچقدر پردازنده قوی تری داشته باشد این عملیات سریع تر و سنجیده تر اتفاق می‌افتد. ردیاب‌های پیشرفته امروزی معمولا از پردازنده‌های قوی استفاده می‌کنند اما در هنگام خرید حتما سعی کنید ردیابی تهیه کنید که پردازنده قوی داشته باشد.

فیکس شدن سریع GPS و پشتیبانی از AGPS

خرید ردیاب خودرومدت زمانی که ردیاب خودرو به دنبال ماهواره می گردد و اولین ماهواره را پیدا می‌کند و به آن متصل میشود را TTFF ( TIME TO FIRST FIX ) یا زمان اولیه برای فیکس شدن ردیاب خودرو می‌گویند که این زمان در بازار ردیاب خودرو در دستگاه ها متفاوت است و هرچه سریع تر فیکس شود یعنی ردیاب از آنتن جی پی اس قوی تری استفاده می‌کند.

سریع فیکس شدن ردیاب به عواملی همچون : زیر سقف نبودن، آنتن GPS رو به آسمان باشد، ردیاب در قفسه فلزی نباشد و … نیز بستگی دارد.

البته در نظر داشته باشید که برخی ردیاب های خودرو دارای آنتن خارجی هستند که باید به آن متصل شوند. این نوع ردیاب ها معمولا در نصب شرایط سختی دارند.

AGPS

اگر که ردیاب خودرو شما دارای AGPS باشد، حتی در محیط های کور تر از لحاظ پیدا کردن ماهواره های مکان یابی می تواند خودش را با استفاده از BTS های مخابراتی فیکس کند و موقعیت خود را بر روی سرور بروز نماید.

هشدار قطع شدن سیم ردیاب

در دستگاه‌های متفاوت زمانی که شما ردیاب را از سیم اصلی برق خودرو جدا کنید (باطری یا منبع تغذیه را از کار بیاندازید) ردیاب خودرو تشخیص می دهد و بلافاصله با استفاده از پیامک یا بصورت داده اینترنتی شما را از این موضوع مطلع می ‌کند. این یکی از فاکتورهای حائز اهمیت در هنگام خرید است، چرا که سارقین جهت قطع کردن دزدگیر اقدام به قطع برق خودرو می‌کنند.

هشدار باز شدن درب خودرو در بهترین ردیاب خودرو جهت خرید

با استفاده از این هشدار هر زمان درب خودرو یا کاپوت باز شود شما پیامی حاوی باز شدن درب خودرو دریافت می‌کنید و می‌‎توانید بلافاصله خود را به خودرو خود برسانید و از امنیت آن آگاه شوید.

توصیه میکنیم همکاران عزیز مطلب آموزش نصب شاسی لادری خودرو ( سنسور درب خودرو ) – چطور از باز شدن درب خودرو مطلع شویم؟  را مطالعه فرمایید.

قطع کن برق در خرید ردیاب خودرو

با استفاده از این پارامتر شما می‌توانید در فاصله‌های دور و نزدیک اقدام به قطع برق خودرو کنید و در مواقغ ضروری از سرقت ردیاب جلوگیری کنید با استفاده از یک رله قطع کن و اتصال آن به برق خودرو و ردیاب به راحتی این اتفاق امکان پذیر است فقظ باید دقت داشته باشید که در این مواقع دسترسی به ردیاب را در اختیار افراد نا آشنا قرار ندهند زیرا در سرعت ها بالا اگر قطع برق انجام شود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 دامنه ولتاژ بالا در خرید ردیاب خودرو

خرید ردیاب خودرو ولتاژ باطری

یکی از مواردی که باعث سوختن فیوز و سپس آسیب مستقیم به ردیاب خودرو می‌شود روند تغییر ولتاژ برق خودرو است که این تغییر ولتاژ در خودروهای سنگین بیشتر است، بطور مثال امکان دارد ولتاژ باطری از ۳۰ ولت گذر کند بهمین دلیل باید در مدیریت ناوگان از ردیاب هایی استفاده شود که توان مقابله با ولتاژهای بالا را داشته باشند و بتوانند در این شرایط به شما گزارش دهند.

ماژول GSM قوی

gsm icon

در هنگام خرید ردیاب خودرو باید دقت داشته باشید که دستگاه دارای آنتن GSM قوی باشد زیرا بستر ارتباطی ردیاب خودرو با شما با استفاده از آنتن جی اس ام است که در ردیاب‌ها به دو صورت داخلی و خارجی نصب می‌شود. (امروزه ردیاب‌های پیشرفته بیشتر از آنتن داخلی استفاده میکنند).

آنتن GSM در ردیاب خودرو با استفاده از بستر پیامکی یا بستر GPRS با شما ارتباط برقرار می‌کند.

حصار جغرافیایی (Geofence) در بهترین ردیاب خودرو

geofence جئوفنس در ردیاب خودرو

حصار جغرافیایی یکی از امکانات پرکاربرد در مدیریت ناوگان و خودروهای شخصی است، شما با استفاده از این امکان قستی از شهر را بر روی نقشه فیلتر میکنید بصورتی که اگر خودرو وارد یا خارج از آن منطقه شود، سخت افزار بلافاصله شما را از این موضوع مطلع کند.

 

امیدواریم که با خواندن این محتوا اطلاعات کافی جهت خرید ردیاب خودرو پیدا کرده باشید.

همکاران عزیز که در زمینه ردیاب خودرو مشغول به فعالیت هستید می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر با واحد فروش ره نگار گستر تماس بگیرید.

2 نظرات
  1. امین می گوید

    بهترین مدلی که همه این پارامترها رو داشته باشه کدوم مدل ردیاب هست؟
    AGPS و قطع کن برق و پردازنده قوی و باطری داخلی و قطع شدن سیم ردیاب؟

    1. مدیر سایت می گوید

      سلام و احترام

      معمولا اکثر ردیاب های با کیفیت امکاناتی که فرمودید را دارا هستند بطور مثال شما میتوانید مقاله ای که در حیطه

      ردیاب خودرو Concox GT08

      در وب سایت قرار داده شده است را مطالعه فرمایید.
      این دستگاه دارای این امکانات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.