تنظیمات سیستم ردیاب خودرو تلتونیکا مدل‌های fmb920 و fmb900

0 205

یکی از مهمترین قسمت‌های تنظیم ردیاب‌های خودرویی تلتونیکا قسمت تنظیمات سیستم ردیاب خودرو می‌باشد که در این مقاله به اختصار قسمت‌های متعدد این تنظیمات را در کانفیگوراتور توضیح خواهیم داد:

System setting:

در این قسمت از کانفیگوراتور پارامتر‌هایی از قبیل movement source، records saving/sending، LED indication، GNSS sourceو battery charge mode قابلیت کانفیگ را دارند که هر کدام از این موارد را به اختصار در تنظیمات سیستم ردیاب خودرو توضیح می‌دهیم.

Movement source: شما با تنظیم این پارامتر می‌توانید تعیین کنید که منبع حرکتی شما بر روی ردیاب خودرو در حالت توقف(STOP) و در حال حرکت(MOVING) به چه صورت تعریف شود که می‌تواند یکی از چهار مورد موجود در شکل۱ باشد.

تنظیمات-سیستم-ردیاب-خودرو-تلتونیکا-مدل‌های-fmb920-و-fmb900.png

شکل۱ – منابع حرکتی جهت تشخیص حرکت در ردیاب‌ خودرو تلتونیکا مدل‌های fmb920 و fmb900

Ignition: اگر بخواهیم منبع حرکتی ردیاب بر اساس جرقه زدن و استارت خوردن خودرو تعریف شده باشد این قسمت در کانفیگوراتور فعال می‌کنیم.

Movement: اگر بخواهیم منبع حرکتی خودرو جهت ارسال اطلاعات بر اساس شتاب سنج کار کند این قسمت را فعال می‌کنیم.

GPS: تنظیمات کانفیگوراتور و منبع حرکتی ردیاب خودرو در این قسمت جی پی اس تعریف می‌شود و اگر جی پی اس در دسترس نباشد بر اساس شتاب سنج عملیات خودش را ادامه می‌دهد.

CAN Speed: اگر بخواهید منبع حرکتی ردیاب خودرو را به صورت دریافت سرعت با استفاده از CAN تنظیم کنیم این قسمت را فعال می‌کنیم.

پارامتر‌های فوق را با استفاده از دستور setparam نیز می‌توان بر روی ردیاب تنظیم کرد.

 

Records saving/sending:

این قسمت تنظیمات سیستم ردیاب خودرو در کانفیگوراتور ردیاب جهت ذخیره سازی و ارسال اطلاعات بدون همگام سازی زمان و یا فیکس شدن موقعیت انجام می‌شود.
نحوه تنظیمات در حالت ذخیره سازی و ارسال رکورد‌ها در ردیاب تلتونیکا به سه صورت انجام می‌شود که در شکل ۲ می‌توانید مشاهده کنید.

تنظیمات-سیستم-ردیاب-خودرو-تلتونیکا-مدل‌های-fmb920-و-fmb900.png

شکل ۲ –تنظیمات سیستم ردیاب خودرو ذخیره سازی و ارسال رکورد‌ها در ردیاب‌های تلتونیکا مدل‌های Fmb920 و Fmb900

After position fix: پس از اینکه زمان و موقعیت فیکس شد ردیاب شروع به ذخیره سازی و ارسال رکورد‌ها می‌کند.
Always: ردیاب در هر صورت اقدام به ذخیره سازی و ارسال اطلاعات می‌کند حتی بدون فیکس شدن زمان و موقعیت.
After time sync: ردیاب پس از داشتن زمان مناسب شروع به ذخیره سازی و ارسال رکورد‌ها می‌کند حتی اگر موقعیت فیکس نشده باشد و صفر باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.