آموزش فعال‌سازی تشخیص تصادف ردیاب خودرو تلتونیکا

0 286

یکی از قابلیت‌های جانبی و مفید دستگاه‌های ردیاب خودرو شرکت تلتونیکا، ویژگی تشخیص تصادف است به‌نحوی‌که دستگاه با استفاده از حس‌گرهای مختلف به‌ویژه حس‌گر شتاب سنج (ژیروسکوپ) خود می‌تواند وقوع و رویداد تصادف را در چند ثانیه تشخیص دهد.

طبق سناریو در نظر گرفته برای این حالت اقدام به اطلاع‌رسانی توسط پیامک کند و یا اطلاعات تصادف را به سرور منتقل کند.

موارد کاربرد ویژگی تشخیص تصادف

تمامی مؤسسات کرایه اتومبیل، سازمان‌ها، ارگان‌ها، اداره‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی از این امکان می‌توانند در جهت آگاه شدن از وقوع تصادفات احتمالی خودروهای خود باخبر شوند و در این راستا اقدام‌های کمکی لازم را انجام دهند.

همچنین تمامی کسانی که اتومبیل در اختیاردارند در کنار بحث ردیابی و امکانات دیگر می‌توانند برای مواقع احتمالی تصادف خود یا خانواده‌شان تنظیم کنند به چه کسی اطلاع‌رسانی شود.

(توجه داشته باشید به‌طورمعمول در زمان وقوع تصادف‌های شدید یا نسبتاً شدید راننده و سرنشینان خودرو قادر به اطلاع‌رسانی از وضعیت خود به خانواده، دوستان، اقوام، همکاران و یا واحدهای کمکی مثل اورژانس و پلیس نیستند و صدالبته نیازمند، فوری کمک‌های پزشکی و اورژانسی باشند. اما اگر از قبل این قابلیت ردیاب خودرو فعال‌شده باشد در عرض چند ثانیه دستگاه وقوع تصادف را تشخیص داده و اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کند و چه‌بسا همین اطلاع‌رسانی به‌موقع موجب نجات سرنشینان خودرو شود)

آموزش کامل فعال‌سازی ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection Feature) ردیاب خودرو مدل‌های FMB920 و FMB900 تلتونیکا

در ادامه این بخش قصد داریم تا راهنمای کامل فعال‌سازی و بررسی عملکرد ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection Feature) ردیاب خودرو مدل‌های FMB920 و FMB900 تلتونیکا را به شما آموزش دهیم. پس همچنان همراه ما باشید.

ابتدا اگر راه‌اندازی اولیه دستگاه راه انجام نداده‌اید به این بخش مراجعه کنید:

آموزش راه اندازی ردیاب خودرو مدل FMB920 تلتونیکا

 

۱- وارد نرم‌افزار Configurator شده و به پنجره SMS \ Call Settings بروید.

 

هر دو این قسمت‌ها برای ذخیره شماره موبایل هست بخش Authorized Numbers مربوط به لیست شماره‌هایی است که دستگاه پیامک آن‌ها را قبول می‌کند و دستورات پیامکی آن‌ها را اجرا می‌کند.

بخش GSM predefined Numbers مربوط به لیست شماره‌هایی هست که دستگاه در موقع وقوع رویدادهای مختلف به آن‌ها پیامک می‌زند و اطلاع‌رسانی می‌کند.

لازم است شماره موبایل خود را برای دسترسی به ردیاب خودرو و نیز دریافت اعلان‌ها از آن در هر دو بخش وارد کنید.

CRASH DETECTION در ردیاب تلتونیکا تشخیص تصادف

۳- در مرحله بعد وارد پنجره Accelerometer Features (قابلیت‌های شتاب سنج) شوید.

تنظیمات شتاب سنج در ردیاب خودرو تلتونیکا

۴- در اینجا بخش Crash Detection (تشخیص تصادف) را مشاهده می‌کنید.

تنظیمات تشخیص تصادف در ردیاب خودرو TELTONIKA

۵- در اینجا تنظیم سناریو را در حالت High Priority می‌گذاریم و در قسمت مدت‌زمان (Duration) عدد ۵ میلی‌ثانیه و در قسمت آستانه (Threshold) عدد ۱۵۰۰ که برابر نیروی گرانش ۵/۱ جی است می‌گذاریم.

در قسمت Send SMS To شماره موبایل خود را که در قسمت ۲ فعال کرده‌اید انتخاب کنید و در قسمت

SMS Text متنی را که می‌خواهید در زمان وقوع تصادف به شما پیامک شود را بنویسید.

قسمت Crash Trace اگر فعال باشد دستگاه دائماً داده‌های شتاب را جمع‌آوری می‌کند و در رکوردهای مختلف ذخیره و به سرور ارسال می‌کند. (در این آموزش گزینه Disable را انتخاب می‌کنیم.)

 

تنظیم دقیق تشخیص تصادف ردیاب خودرو

۶- اکنون زمان ذخیره اطلاعات بر روی ردیاب خودرو با کلیک بر روی Save to Device از قسمت بالای برنامه است.

تشخیص تصادف ردیاب

۷- در انتها بر روی عکس دستگاه ردیاب (بالا سمت راست) کلیک کرده تا از دستگاه جدا شوید.

 

به این نکته توجه داشته باشید جهت بالا بردن دقت ردیاب خودرو برای تشخیص تصادف در هنگام نصب دستگاه را به شکل افقی نصب نمایید به شکل زیر توجه فرمایید:

نصب صحیح ردیاب خودرو

ویدئو آموزش فعال‌سازی و بررسی عملکرد ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection Feature) ردیاب خودرو مدل‌های FMB920 و FMB900 تلتونیکا

این ویدئو به‌صورت اختصاصی برای کاربران سایت ره نگار گستر تهیه گردیده است و به آموزش کامل فعال‌سازی و بررسی عملکرد ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection Feature) ردیاب خودرو مدل‌های FMB920 و FMB900 تلتونیکا پرداخته می‌شود که باهم به تماشا این ویدئو کاربردی می‌نشینیم.

(آرزومندیم همیشه و همه حال سالم و سلامت باشید و هیچ‌گاه دچار سانحه رانندگی نشوید)

نویسنده ایمان باغبان
نظارت، بازبینی، ویراستاری و صاحب امتیاز تیم پشتیبانی ره نگار گستر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.