آموزش و بررسی بخش وضعیت (Status) نرم‌افزار کانفیگوراتور و اطلاعات نمایش داده‌شده از ردیاب‌ خودرو FMB900 و FMB920 تلتونیکا

0 361

با اگاهی داشتن از اطلاعات بخش وضعیت (Status) نرم‌افزار کانفیگوراتور می توانید به اطلاعات مفید و پرکاربردی در جهت کارکرد بهتر ردیاب خودرو و همچنین تست و بررسی آن در زمان کوتاهی پی ببرید.

در این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازیم.

  • کسب اطلاعات از ۵ قسمت: Device Info ، GNSS Info ، GSM Info ، I/O Info و Maintenance

۱- ابتدا لازم است تا با نحوه راه‌اندازی ردیاب‌های تلتونیکا آشنا شوید برای این منظور به لینک زیر مراجعه کنید:

راه اندازی اولیه ردیاب خودرو مدل FMB920 تلتونیکا

۲- بعد از راه‌اندازی اولیه توجه داشته باشید بخش Status تنها زمانی فعال می‌شود که ردیاب به نرم‌افزار متصل باشد.

(ارتباط از طریق بلوتوث برای سهولت و سادگی در کار با ردیاب‌ خودرو یی که بر روی خودرو نصب هستند پیشنهاد می‌شود)

۳- اولین قسمت موردبررسی بخش Device Info یا اطلاعات دستگاه ردیاب است، در اینجا می‌توانید: نام دستگاه، نسخه سیستم‌عامل، آخرین زمان شروع دستگاه، زمان RTC، ولتاژ برق (mv)، IMEI دستگاه، فضای آزاد کارت SD، زمان کارکرد دستگاه، ولتاژ باتری (mv) و وضعیت باتری داخلی را مشاهده نمایید. ذکر دو نکته: اول می‌توانید جهت ذخیره این اطلاعات از قسمت شماره ۱ نرم‌افزار تصویر زیر استفاده کنید و به فرمت HTML اطلاعات را نگهداری کنید، دوم اگر مایل هستید اطلاعات کارت حافظه را پاک‌کنید می‌توانید از قسمت شماره ۲ و فرمت استفاده کنید.

تنظیمات اصلی ردیاب خودرو

Status

 

۴- بخش بعدی GNSS Info یا اطلاعات ماهواره است که به ما اطلاعاتی از قبیل وضعیت کنونی GNSS (گیرنده اطلاعات موقعیتی از ماهواره‌های مختلف جهانی مانند گلوناس روسیه و جی‌پی‌اس آمریکا و گالیله اروپا و بایدو چین)، وضعیت ماژول: (روشن ON، حالت خواب عمیق / GPS / حالت خواب آنلاین)،

توصیه می‌شود برای درک وضعیت‌های ذکرشده مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

آموزش تنظیم کاهش مصرف انرژی ردیاب خودرو تلتونیکا

از زمان راه‌اندازی ردیاب چه مقدار بسته GNSS درست‌شده است، وضعیت ثابت و اینکه چه مدت‌زمانی از آخرین ثابت شدن GNSS می‌گذرد، اطلاعات ماهواره: تعداد و نوع ماهواره‌ها قابل‌مشاهده است، چه تعداد ماهواره برای موقعیت مکانی استفاده می‌شود، اطلاعات محل سکونت: عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، ارتفاع، زاویه، HDOP، PDOP و سرعت می‌دهد.

نکته: با کلیک بر روی قسمت ۱ در نرم‌افزار می‌توانید موقعیت کنونی ردیاب را بر روی مرورگر خود مشاهده کنید.

تعداد ماهواره های ردیاب خودرو

۵- بخش بعدی GSM Info یا اطلاعات مودم است که به ما اطلاعاتی از قبیل وضعیت مودم، وضعیت سیم‌کارت، وضعیت GPRS، کد اپراتور واقعی و سطح سیگنال GSM، ترافیک GPRS: مقدار داده‌هایی که از ردیاب ارسال‌شده و از ردیاب دریافت شده است، اطلاعات سوکت: چه دامنه و پورت سرور استفاده می‌شود، سوابق: تعداد پرونده‌ها از آخرین به‌روزرسانی داده‌ها به سرور ارسال‌شده، زمانی که آخرین رکورد به سرور فرستاده شد و آخرین پاسخ سرور کی بوده، تعداد پیامک‌ها: ردیاب چه تعداد دریافت پیامک دریافت داشته و چه تعداد پیامک از دستگاه ارسال کرده است، می‌دهد. نکته: با کلیک بر روی قسمت‌های ریست می‌توانید آمار دیتا و پیامک ورودی خروجی را پاک‌کنید.

 

۶- بخش بعدی I/O Info یا اطلاعات ورودی و خروجی ردیاب است که می‌توانید وضعیت تمام مقادیر عناصر موجود را مشاهده کنید.

۷- بخش انتهایی Maintenance یا نگهداری است که در این قسمت می‌توانید به بعضی از اطلاعاتی که ردیاب در بسته‌های دیتا به سرور ارسال می‌کند، کنترل خروجی دیجیتال و دریافت اطلاعات ورودی آنالوگ دسترسی داشته باشید. ذکر ۴ نکته: اول در قسمت ۱ با کلیک بر روی log یک فایل فشرده شامل اطلاعاتی از وضعیت ردیاب مانند بسته‌ای که برای سرور ارسال می‌گردد در داخل My Documents ویندوز ذخیره می‌شود.

دوم در قسمت ۲ و با کلیک بر روی Read می‌توانید اطلاعات شتاب سنج ردیاب اگر موجود باشد را بخوانید.

سوم در قسمت ۳ و با کلیک بر روی DOUT 1 می‌توانید تعیین کنید خروجی دیجیتال دستگاه در حالت پیش‌فرض فعال یا غیرفعال باشد و این مورد برای آزمودن رله قطع کن و یا دیگر موارد کنترلی به‌وسیله دستگاه کاربرد دارد.

چهارم در قسمت ۴ می‌توانید اطلاعات حس‌گرهای موجود و متصل به ردیاب را دریافت و ذخیره کنید به‌طور مثال می‌توانید اطلاعات حس‌گر سوخت مشاهده و محاسبه و ذخیره کنید.

 

تنظیمات کانفیگوراتور

اکنون شما با اطلاعات زیادی از ردیاب تلتونیکا آشنا شده اید و با استفاده از این اطلاعات می توانید به بررسی خطاهای موجود یا احتمالی ردیاب خود بپردازید.

 

نویسنده ایمان باغبان
نظارت، بازبینی، ویراستاری و صاحب امتیاز تیم پشتیبانی ره نگار گستر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.