اطلاعات ردیاب خودرو بر روی سرور ارسال نمی‌شود، دلیلش چیست؟

0 2,397
اطلاعات ردیاب خودرو بر روی سرور ارسال نمی‌شود، دلیلش چیست؟ این مشکل می‌تواند به عوامل متعددی وابسته باشد که شما باید تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات ذخیره شده بر روی ردیاب خودرو را بررسی کنید. مهم‌ترین این موارد بصورت زیر است و که در این مقاله با شما عزیزان به ترتیب این موارد را بررسی می‌کنیم:

۱- شایع‌ترین علت ممکن در ارسال اطلاعات ردیاب خودرو اتمام شارژ سیم‌کارت داخل دستگاه ردیاب و یا عدم امکان اتصال سیم کارت به اینترنت هست.

راهکار: ابتدا اگر شماره سیم‌کارت داخل ردیاب خودرو را می‌دانید یک پیامک getgps به آن شماره بزنید و چک کنید اول رسیده می‌شود یا نه دوم ببینید دستگاه پیامکی حاوی اطلاعات ردیاب خودرو برای شما ارسال می‌کند یا نه اگر پیام رسید نشد به بخش ۲ این مطلب مراجع کنید و اگر رسید شد و پاسخ نداد احتمال زیاد سیم‌کارت شارژ ندارد و اگر پاسخ بدهد ممکن است شارژش رو به اتمام باشد.

اگر از سیم‌کارت ایرانسل استفاده می‌کنید و قبلاً از طریق نرم‌افزار مای ایرانسل رمز ورود درست کرده‌اید وارد این نرم‌افزار شوید و مانده شارژ سیم‌کارت رو چک کنید و اگر رمز ورود ندارید و به سیم‌کارت هم دسترسی ندارید مبلغ ۱۰۰۰ تومان شماره سیم‌کارت داخل دستگاه ردیاب را شارژ کنید و اگر شماره سیم‌کارت را فراموش کرده‌اید حتماً باید به ردیاب خودرو دسترسی فیزیکی داشته باشید.

ردیاب را بازکنید و یک سیم‌کارت ایرانسل دارای شارژ و اینترنت را داخل دستگاه بگذارید و چک کنید ببینید مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

حتما قبل از قرار دادن سیم کارت داخل ردیاب از فعال بودن اینترنت آن مطمئن باشید بطور مثال در سیم کارت های ایرانسل تعرفه طرح مصرف آزاد فعال باشد.

۲- خاموش بودن دستگاه یا بروز مشکل برای ماژول‌های GPS( دریافت‌کننده مختصات مکانی از ماهواره ) یا GSM ( ارتباط ارسال و دریافت با آنتن‌های موبایل )

راهکار: در ابتدای امر اگر به ردیاب خودرو دسترسی دارید چک کنید چراغ‌های دستگاه روشن هستند یا نه اگر خاموش هستند سیم قرمز و مشکی دستگاه که سیم های برق آن هستند را چک کنید سالم باشند و ولتاژ برق آن بین ۱۰ تا ۳۰ باشد اگر چراغ‌های دستگاه خاموش بودن و سیم‌های ردیاب خودرو هم برق داشتند یک اشکالی برای دستگاه به وجود آمده با بخش پشتیبانی محل خرید تماس حاصل فرمایید، اما اگر برق دستگاه وصل است و چراغ‌های آن روشن است چک کنید دستگاه زیر سقف فلزی نباشد و از پارازیت دهنده‌ای امواج موبایل و Gps به دور باشد و دستگاه در زیرزمین و خارج از پوشش امواج موبایل و GPS نباشد. اگر به دستگاه دسترسی ندارید و بعد از چک کردن موارد گفته‌شده هم نتیجه نگرفته‌اید، زمان ارسال پیامک cpureset است در بیشتر مواقع بعد از چند دقیقه دستگاه از حالت هنگ و گیرکردن خارج می‌شود و به‌درستی کار می‌کند اما اگر این پیامک ارسال شد و دلیورد هم شد اما بعد از چند دقیقه دستگاه درست نشد باید بخش ۳ این مطلب را مطالعه کنید. (نمونه پیامک‌های زیر برای دستگاه‌های FMB9xx است)

ریست کردن ردیاب تلتونیکا

۳- عدم کانفیگ صحیح دستگاه

راهکار: در بعضی مواقع کانفیگ اشتباه یا نادرست بر روی ردیاب خودرو تنظیم‌شده است که باعث عدم ارسال اطلاعات میگردد برای حل این مشکل باید از طریق پیامک شماره دامین و شماره پورت صحیح را برای دستگاه ارسال کرد اگر بعدازاین کار درست نشد باید دستگاه از روی خودرو باز شود و دوباره از طریق کامپیوتر پیکربندی شود نکته: درصورتی‌که شبکه GSM در مقاطعی دچار قطعی شود، دستگاه اطلاعات دریافت شده از ماهواره GPS را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند و به‌محض پوشش دهی شبکه GSM، اطلاعات ذخیره‌شده در حافظه داخلی اطلاعات ردیاب خودرو، به سمت سرور ارسال خواهند شد. اولویت خالی کردن اطلاعات حافظه داخلی دستگاه و ارسال آن به سمت سرور بر اساس کانفیگ Record settings مشخص خواهد شد. درصورتی‌که sorting بر روی from newest تنظیم شود، از رکوردهای جدیدتر به سمت رکوردهای قدیمی‌تر عملیات ارسال انجام می‌شود و درصورتی‌که بر روی from oldest تنظیم شود، رکوردهای قدیمی‌تر زودتر ارسال می‌شوند.

ثبت کردن دامنه بر روی ردیاب خودرو

ثبت پورت ردیاب خودرو

۴- پایین بودن ورژن فریم ور ردیاب

بعضی اشکالات ردیاب مانند عدم ارسال اطلاعات ردیاب خودرو و رسم خطوط اشتباه به سامانه با آپدیت فریم ور جدید درست می شود اما یک نکته مهم در آپدیت فریم ور های قدیمی وجود دارد و آن اینکه فریم ور های زیر این شماره ورژن ( Ver.01.03.13 ) ابتدا باید حتما به همین شماره ورژن ( Ver.01.03.13 ) آپدیت شوند سپس به ورژن های جدیدتر آپدیت شوند ولی اگر مستقیما به ورژن های جدید فریم ور آپدیت شوند شناسه دستگاه از بین می رود.

۵- اتمام طرح ردیاب

راهکار: در بعضی مواقع همه چی مورد بررسی قرار می گیرد اما در عین سادگی به تمام شدن طرح ردیاب توجهی نمی شود ! این موضوع را چک کنید و در صورت تمام شدن طرح یکماهه و یا یکساله ردیاب اقدام به تمدید آن نمایید.

۶- imei ردیاب خودرو بر روی سامانه نرم افزاری شما بدرستی ثبت نشده باشد زیرا سامانه های نرم افزاری بر اساس imei پوینت ارسالی ردیاب خودرو را دریافت می کنند.

نویسنده ایمان باغبان
نظارت، بازبینی، ویراستاری و صاحب امتیاز تیم پشتیبانی ره نگار گستر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.