آموزش نصب شاسی لادری خودرو ( سنسور درب خودرو ) – چطور از باز شدن درب خودرو مطلع شویم؟

4 28,163

نصب شاسی لادری خودرو پس از خرید ردیاب خودرو یکی از بهترین عملیات جهت مطلع شدن از امنیت خودرو است، زیرا سارقین در ابتدای سرقت یا از کاپوت خودرو جهت قطع برق باطری شروع می‌کنند یا اقدام به باز کردن درب اصلی خودرو می‌کنند. شما با استفاده از شاسی لادری ( سنسور درب خودرو ) و اتصال آن به ردیاب خودرو یا دزدگیر می‌توانید از باز شدن درب مطلع شوید.

شاسی لادری در خودروهای پیشرفته بطور پیش فرض موجود است و شما تنها باید آن را به ردیاب خودرو یا دزدگیر خودرو متصل کنید اما در خودروهای ساده تر شما باید سنسور درب را تهیه و نصب کنید که در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با نصب سنسور درب خودرو و انواع آن آشنا کنیم.

سنسور درب خودرو مدل‌های متفاوتی دارد که در شکل زیر می‌توانید برخی از آنها را مشاهده کنید:

انواع سنسور در خودرو

نحوه نصب شاسی لادری خودرو و محل نصب آن

معمولا سنسور درب به‌صورتی طراحی شده است که اگر شما درب خودرو را بازکنید از بدنه خودرو که حکم سیم ground یا زمین را دارد فاصله می‌گیرد و پس از تحریک شدن شروع به ارسال پالس به سمت ردیاب خودرو یا دزدگیر خودرو شما می‌کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که در زمان اتصال ردیاب یا دزدگیر خودرو به سنسور، در برخی ماشین‌ها پالس مثبت و در برخی دیگر پالس منفی ارسال می‌شود، به‌همین دلیل در هنگام خرید شاسی لادری و همچنین نصب آن باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

برای نصب بر روی کاپوت شما می توانید از قسمت‌هایی همانند عکس‌های زیر استفاده کنید فقط این نکته را در نظر داشته باشید که سنسور درب در زمان باز و بسته شدن تحریک شود و همچنین سنسور محکم وصل شده باشد.

محل نصب شاسی لادری محل نصب سنسور در خودرو

نحوه عملکرد، شکل کلی و  نحوه در معرض پالس قرار گرفتن سنسور را می‌توانید در گیف زیر مشاهده کنید.

 

اتصال شاسی لادری خودرو با ردیاب خودرو

یکی از مهم ترین نکات در نصب سنسور درب خودرو، این است که شما می‌توانید آن را به ردیاب خودرو متصل کنید.

در این صورت هر فردی درها یا کاپوت خودرو را باز کند سنسور در معرض تحریک قرار می‌گیرد و ردیاب خودرو را از این موضوع مطلع می‌کند، سپس ردیاب بصورت پیامکی یا با استفاده از اینترنت، پکتی تولید می‌کند و بر روی نرم افزار ردیابی خودرو شما ارسال می‌کند.

در این صورت شما در هر جا که باشید با دسترسی به اینترنت یا شبکه های مخابراتی می‌توانید از باز شدن درهای خودرو خود مطلع شوید.

حتما بخوانید : ردیاب خودرو چیست؟!

منبع عکس ها

4 نظرات
  1. پارسا می گوید

    سلام و درود
    در دستگاه fmb920 اکدام سیم برای شاسی این قابلیت استفاده میشود

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام و احترام
      از سیم زرد استفاده کنید.
      توصیه میکنم برای اینکه به صورت دقیق متوجه شوید جمله wiring scheme b920 teltonika را در گوگل جست و جو کنید و نتایج عکس هارا مشاهده فرمایید.

  2. Goran می گوید

    سلام و عرض خسته نباشید.من ماشینم هر چهار تا شاسی درب هارو تعویض کردم و از سلامت شاسی ها و سوکت هایی پشت شاسی متمانم ولی اتصال شاسی ها ب چراغ سقف دائم است و قطع نمیشود راه حل چیست لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. آتلانتیک می گوید

      سلام من هم همین مشکل رو داشتم صندلیهای جلو رو بازکردم و بعد متوجه شدم سیمهای شاسی لادری که از کف ماشین عبورکردن ی قسمتی لخت شده وبه بدنه ماشین اتصال کرده، اونجاروچسب برق پیچیدم درست شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.